تکنولوژی در خانه ها و میان اعضای خانواده آن چنان ریشه دوانده است که تصور یک روز بدون وسایل الکترونیکی امری محال است.

"تبلت" اولین لغت کودکان امروزی!

سلامت نیوز: تکنولوژی در خانه ها و میان اعضای خانواده آن چنان ریشه دوانده است که تصور یک روز بدون وسایل الکترونیکی امری محال است.

این وسایل نه تنها بر سبک زندگی امروزی اثر گذاشته اند بلکه نحوه صحبت کردن، به خصوص حرف زدن کودکان را تغییر داده اند. این تغییر به طرز شگفت انگیزی در اولین لغاتی را که یک به زبان می آورد قابل مشاهده است، به گفته دانشمندان اولین لغت کودکان امروز دیگر "بابا" یا "مامان" نیست، بلکه "تبلت" است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در تحقیق انجام شده از هر هشت خانواده یک خانوداه ادعا کرده است که تبلت اولین لغتی بوده است که از فرزندشان شنیده اند. علاوه بر این 81 درصد خانواده ها این نکته را متذکر شده اند، که فرزندشان تبلت یا تلفن های همراه هوشمند را با پرتاب کردن به این و آن سو می شکنند. خطرناک ترین حالت چنین اتفاقی زمانی است که کودکان این کار را در ماشین انجام می دهند و موجب بروز تصادف می شوند. از طرف دیگر 25 درصد کاربران کودک، صفحه تبلت خود را به دلیل استفاده زیاد در آشپزخانه یا اتاق نشیمن شکسته اند.

با این حال اغلب والدین سعی می کنند برای استفاده فرزندانشان از تبلت محدودیت هایی تعیین کنند و درصد قلیلی از خانواده ها به کودکشان اجازه استفاده طولانی مدت می دهند. گرچه بزرگ ترین جمعیت آماری کاربران تبلت ها بچه هایی هستند که به مدرسه می روند، اما به دلیل که در سبک زندگی ایجاد شده است در حال حاضر این وسیله به راحتی در اختیار نوزادان و کودکان زیر پنج سال قرار می گیرد. وابستگی کودکان به وسایل الکترونیکی از این دست آن چنان زیاد است، که حتی در زمان خرید، سفر، مهمانی یا هر موقعیتی دیگری تبلت خود را رها نمی کنند. البته نمی توان انکار کرد، شیوه و میزان استفاده والدین از دستگاه های این چنینی بر نحوه رفتار کودکانشان و ساعاتی که برای این وسیله ها صرف می کنند نقش غیر قابل انکاری ایفا می کند.
منبع: دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha