مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به نظر می رسد در راستای اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت، بیمارستانهای کشور بار دیگر درجه بندی شوند.

سلامت نیوز: مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به نظر می رسد در راستای اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت، بیمارستانهای کشور بار دیگر درجه بندی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، خورشید وسکویی افزود: اعتبار بخشی بیمارستانها در سال 92 به پایان رسید و نتایج آن اعلام شد براساس این نتایج برخی بیمارستانها یک عالی و برخی یک و درجه 2 و 3 شدند که البته در میان بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستانی درجه 2 یا 3 نگرفت.

وی ادامه داد: یکی از 7 مورد لحاظ شده در طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفتن هتلینیگ فضا، امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای بیمار است که بر این اساس و با حداقل شرایط بیمارستانها به درجه سه و 3 مثبت درجه بندی می شوند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در مستندات هتلینگ یکسری امکانات رفاهی برای بیمار در نظر گرفته می شود که در صورت فراهم بودن، بیمارستان درجه سه و یا سه مثبت را کسب می کند.

وسکویی با بیان اینکه باید اعتباربخشی و طرح تحول نظام سلامت ادغام شود، گفت: در این صورت درجه و رتبه بندی جدیدی انجام می شود و احتمال تغییر درجه بندی بیمارستانها وجود دارد.

وی یادآور شد: اعتباربخشی طزح پویایی است که طرح تحول نظام سلامت به کمک آن آمده است و به نظر می رسد، درجه بندی بیمارستانها تغییر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha