چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11680

رییس مركز توسعه شبكه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، از دریافت گواهی عالی بهداشت توسط مدیران سلامت خبر داد و گفت: این گواهی در راستای اجرای برنامه مهارت آموزی اعطا می‌شود كه در دنیا از قدمتی 30 ساله برخوردار است.

دكتر محمد اسماعیل مطلق در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه این برنامه در دو سال اخیر ضمن تخصصی شدن، توسعه بارزی در كشور یافته است، افزود: به نحوی كه تعداد پذیرفته شدگان پنج سال گذشته یك سوم میزان كنونی بود.

وی، با بیان این كه پیش بینی می‌شود در سال‌جاری 325 مدیر و كارشناس ستادی وارد این دوره آموزشی شوند، افزود: از دیگر تحولات در MPH (گواهی عالی بهداشت) تنوع رشته و تخصصی‌تر شدن آن است.

رییس مركز توسعه شبكه و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، در ادامه به ایجاد قوانین، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید برای گروه هدف فراگیر برنامه MPH اشاره كرد و افزود: براین اساس افرادی شامل حال مهارت آموزی می‌شوند كه از موقعیت سازمانی خاص برخوردار باشند.

دكتر مطلق، با اشاره به دو روش آموزش؛ پودمانی و حضوری، مناسب‌ترین سبك آموزشی برای مدیران را شیوه پودمانی برشمرد و ادامه داد: افراد گزینش و پذیرفته شده در شیوه پودمانی در دوره زمانی خاص و به صورت فشرده در همان تعداد ساعات حضوری مباحث را فرا می‌گیرند.

وی، افزود: هم اكنون بیش از20 رشته با گرایش‌های تخصصی بهداشت روان، روش تحقیق، مدیریت خدمات سالمندان،‌ بهداشت محیط اعتیاد و بیماری‌های روان، سوانح و بلایا، مبارزه با دخانیات و بیماری‌های ریوی، سوانح و حوادث ترافیكی، مدیریت نظام شبكه اصلاحات در نظام سلامت،‌اپیدمیولوژیك و روش‌های تحقیق، تغذیه، مدیریت سلامت شهری،‌مدیریت بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، بهداشت محیط و حرفه‌ای و مدیریت بلایا و فوریت‌هاست كه در دانشگاه‌های سراسر كشور ارایه می‌شود.

رییس مركز توسعه شبكه و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، در پایان تاكید كرد: سرمایه گذاری در این عرصه از میزان اثربخشی بسیار بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha