پژوهشگران هشدار دادند: زنان مبتلا به سرطان سینه درست زمانی كه نیاز به درمان و حمایت دیگران دارند از فاش كردن بیماری خود پرهیز می‌كنند و این كار مشكل آنها را افزایش می‌دهد.

در این مطالعات گریس جی یو از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسكو بررسی كرده است كه افراد نجات یافته از این سرطان با پیش زمینه‌های قومی و اخلاقی مختلف چگونه اخبار مربوط به بیماری خود را با خانواده،‌ دوستان و سایر بستگان و خویشاوندانشان در جریان می گذارند.

در این پژوهش از 164 بیمار نجات یافته از سرطان سینه مصاحبه‌هایی تهیه شد تا وضعیت احساسی آنها در فاش كردن بیماری‌شان مورد ارزیابی قرار گیرد.

یو می‌گوید: زنانی كه سرطان آنها تشخیص داده می‌شود دچار درگیری احساسی قابل ملاحظه‌ای می‌شوند.

برای زنانی كه مبتلا به این سرطان هستند خبر دادن به خانواده‌هایشان در مورد بیماری‌شان كار بسیار دشواری است.

آنها نه تنها مجبور هستند كه با آسیب پذیرهای خودشان كنار بیایند بلكه حتی باید در مقابل عكس العمل خانواده‌شان از شنیدن این خبر به آنها نیز بگویند كه در معرض خطر هستند.

اكثر مصاحبه شوندگان در پاسخ به سوالات مصاحبه اظهار داشتند كه احساس می‌كنند باید احساساتشان را در مقابل اعضای خانواده كنترل كنند تا آرامش و اطمینان عزیزانشان مختل نشود.

این یافته‌ها در نشست سالانه انجمن جامعه شناسی آمریكا در بوستون ارائه می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد كه سرطان سینه یكی از سرطانهای شایع در عصر حاضر است.

طبق محاسبات انستیتو ملی سرطان ایالات متحده آمریكا، از هر هشت زن یك نفر در زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

البته به گفته پزشكان این سرطان اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

در صورت متمركز بودن بافت سرطانی معمولا از تركیب عمل جراحی (لامپكتومی)، شیمی درمانی و رادیوتراپی برای درمان استفاده می‌شود.

به گفته متخصصان؛ ماموگرافی نیز در تشخیص این بیماری نقش محوری دارد. نماد بین المللی آگاهی بخشی درباره سرطان سینه روبان صورتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha