دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 116846

محققان در آخرین تحقیقات خود دریافتند که خوردن میوه و سبزیجات با کاهش خطر مرگ زودرس همراه است.

سلامت نیوز: محققان در آخرین تحقیقات خود دریافتند که خوردن میوه و سبزیجات با کاهش خطر مرگ زودرس همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ تحقیقات جدید نشان داد که خوردن بیش از 5 وعده میوه و سبزیجات در روز، مزایای بیشتری برای بدن انسان ندارد.

گروهی از محققان بین‌المللی با 16 تحقیق جهانی در آمریکا، ‌آسیا و اروپا بیش از 833 هزار نفر که 56 هزار نفر از آنها در طول پیگیری فوت شدند را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله پزشکی انگلیس(BMJ)، پژوهشگران در آمریکا و چین دریافتند که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با خطر کمتر مرگ به هر علت، به ویژه از بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط است.

آنها همچنین دریافتند که خطر متوسط مرگ تاحدود 5 درصد برای هر وعده اضافی میوه و سبزیجات و تا افزایش پنج وعده در روز، کاهش می‌یابد، در حالی که بیش از آن توصیه نمی‌شود.

این تحقیقات توسط یک تیم به رهبری پروفسور «فرانک هو»، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه «هاروارد» در «بوستون»، ایالات متحده انجام شد.

در مطالعه قبلی که در دانشگاه کالج لندن انجام شد، ادعا کرد که خوردن یک یا چند وعده میوه و سبزیجات در روز توصیه می شود که این میزان می‌تواند زندگی را طولانی کند.

به گفته محققان،‌ هر دو مطالعه نشان دادند که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر با کاهش خطر مرگ زودرس همراه بوده است.

محققان همچنین افزودند که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از میوه، سبزیجات و فیبر و چربی اشباع، شکر و نمک، در کنار فعالیت بیشتر، شما را در حفظ وزن سالم کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha