پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11685

یك متخصص بیماری های عفونی با تاكید بر لزوم درمان بیماری سرماخوردگی توسط پزشك گفت : خوددرمانی و استفاده خودسرانه از داروها به ویژه آنتی بیوتیك ها بجز خطرهای احتمالی سبب مقاومت دارویی در فرد می شود.

دكتر بهزاد بیژنی افزود: سرماخوردگی شایع ترین بیماری دوره كودكی است كه درمان نكردن به موقع آن سبب عفونت ریوی و گوش می شود.

وی اظهار داشت: كودكان به دلیل حضور در مكان های عمومی نظیر مهد كودك ها به طور متوسط در سال شش تا هفت بار دچار سرماخوردگی می شوند.

بیژنی انواع ویروس ها را عامل این بیماری دانست و افزود : ویروس این بیماری از طریق تماس مستقیم همچون دست دادن با فرد مبتلا انتقال می یابد.

این متخصص شست وشوی دست ها، پرهیز از تماس مستقیم، استفاده از وسایل شخصی، گرفتن دستمال جلوی دهان به هنگام عطسه وسرفه را از راه های پیشگیری از شیوع این بیماری كه هم اكنون انواع مختلف آن با علائمی همچون حالت تهوع، سردرد، تب، استخوان درد و افت فشار شایع شده، عنوان كرد.

بیژنی به خانواده ها توصیه كرد از پوشانیدن لباس و خوراندن غذای زیاد به كودك سرماخورده پرهیز كرده و به آنها آب میوه طبیعی بدهند.

این پزشك ادامه داد: بیماری هایی نظیر سیاه سرفه، خروسك، ذات الریه، آنژین چركی، سینوزیت، آنفلوانزا، هپاتیت و سرخك در روزهای اول با علائمی شبیه سرماخوردگی در فرد ظاهر می شود كه بر این اساس مراجعه به پزشك در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha