وزیر بهداشت: با شروع طرح تحول سلامت وزارت بهداشت بیمه مرکزی ایران را موظف کرده که لیست اسامی بیمه‌شدگان تکمیلی را در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند تا همکاران ما تشخیص دهند که چه کسی بیمه تکمیلی دارند و از دو سو خدمات دریافت نکنند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت: با شروع طرح تحول سلامت وزارت بهداشت بیمه مرکزی ایران را موظف کرده که لیست اسامی بیمه‌شدگان تکمیلی را در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند تا همکاران ما تشخیص دهند که چه کسی بیمه تکمیلی دارند و از دو سو خدمات دریافت نکنند.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز 13 مرداد در حاشیه مراسم افتتاحیه سند راهکارهای اجرایی سیاست‌های ابلاغی سلامت در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشکلات وزارت بهداشت با بیمه‌های تکمیلی گفت: در مورد بیمه‌های تکمیلی بحث زیاد است اما باید توجه داشت که بیمه‌های تکمیلی سودآوری زیادی دارند و به همین خاطر هر روز شاهد یک بیمه تکمیلی جدید در کشور هستیم البته بیمه‌های تکمیلی کمی رها شده هستند و یک مقداری همکاری آنها ضعیف است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: با شروع طرح تحول سلامت وزارت بهداشت بیمه مرکزی ایران را موظف کرده که لیست اسامی بیمه‌شدگان تکمیلی را در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند تا همکاران ما تشخیص دهند که چه کسی بیمه تکمیلی دارند و از دو سو خدمات دریافت نکنند.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه در مورد روغن پالم گفت:پالم روغنی است که از مالزی وارد می شود و قیمت ارزانی دارد اما برای سلامت مردم مضر است،  باید توجه داشت که واردات این روغن در طی چند سال گذشته افزایش یافته که مربوط به دوران های قبل بوده و تنها مربوط به دوره وزارت ما محسوب نمی‌شود ،طبق گزارشاتی که ارائه شده تخلفاتی در لبنیات‌های موجود در بازار مبنی بر وجود این چربی در لبنیات گزارش شده است که در قبال این گزارش تصمیم گرفته شده که نظارت‌ها افزایش پیدا کند و شرکت‌های متخلف از طریق رسانه ها به مردم اعلام شود تا این اتهام از گردن شرکت‌های لبنیاتی که از این روغن استفاده نمی‌کنند، برداشته شود، همچنین در حال حاضر که میزان واردات روغن پالم 50 درصد است، قرار شده که این میزان در ابتدا به 30 درصد و بعد به 15 درصد کاهش یابد.
 
قاضی زاده هاشمی در خصوص امداد رسانی به غزه از لحاظ پزشکی و دارویی گفت: برای اعزام پزشک و تجهیزات به غزه از طرف وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و هلال احمر تلاش های زیادی صورت گرفته و جامعه پزشکی در قالب بیانیه ای برای حضور در این منطقه و کمک به مردم مظلوم غزه اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز موفق نشده‌ایم.
 
وی اظهار کرد: لیست تجهیزات پزشکی و دارویی مورد نیاز آنها از مدتها قبل آماده شده اما هنوز راهی برای کمک رسانی به این منطقه باز نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha