یک فوق تخصص روانپزشکی کودک گفت: بیماری اوتیسم به طور کامل درمان نمی‌شود بنابراین درمان‌هایی که صورت می‌گیرد تنها به منظور کنترل بیماری است.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص روانپزشکی کودک گفت: بیماری اوتیسم به طور کامل درمان نمی‌شود بنابراین درمان‌هایی که صورت می‌گیرد تنها به منظور کنترل بیماری است.

دکتر فرشته شکیبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علامت اصلی بیماری اوتیسم اختلال در ارتباط با برقرارکردن با دیگران است، اظهار کرد: مبتلایان به اوتیسم ارتباط چشمی، کلامی و عاطفی مناسب با طرف مقابل برقرار نمی‌کنند و قادر به برقراری ارتباط با والدین، افراد آشنا و غریبه نیستند.

مسؤل کارگروه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به علائم و نشانه‌های دیگر ابتلا به اوتیسم اشاره کرد و ادامه داد: بیماران اوتیسم رفتارهای تکراری و کلیشه‌ای داشته و علاقه خاصی به برخی از اجسام دارند. برای نمونه یک نخ و یا تکیه‌ای از اسباب بازی را مدت‌ها در دست می‌گیرند.

این فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان با بیان اینکه اوتیسم در پسران شایع‌تر از دختران است، گفت: شروع بیماری از بدو تولد است و معمولا در سنین کمتر از یک سالگی تا سه سالگی تشخیص است.

شکیبایی با بیان اینکه درمان‌هایی که برای اختلال اوتیسم انجام می‌شود به منظور کنترل بیماری و کاهش بیماری است، اضافه کرد: بیماری اوتیسم به طور کامل درمان نمی‌شود بنابراین درمان‌هایی که صورت می‌گیرد تنها به منظور کنترل بیماری است.

وی به مشکلات افراد مبتلا به اوتیسم در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بیماران اوتیسم هیجانات غیرعادی دارند و بی دلیل گریه می‌کنند، می‌خندند و یا جیغ می‌زنند و گاهی بروز این هیجانات بسیار شدید است.

مسؤل کارگروه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اختلال اوتیسم متفاوت از عقب ماندگی ذهنی است، خاطرنشان کرد: برخی از کودکان مبتلا به عقب ماندگی رفتارهایی مشابه با کودکان اوتیسم دارند، البته ممکن است بیمار به هر دو اختلال مبتلا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha