پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11694

رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت از آغاز برنامه واکسیناسیون متولدین 70 در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

دکتر سید محسن زهرایی امروز با حضور در مرکز بهداشتی درمانی شهید دکمه‌ چی در شرق تهران، افزود: در نظر داریم طی یک برنامه 6 ماهه تمامی متولدین 70 را به طور رایگان علیه هپاتیت B واکسینه کنیم.

وی با بیان اینکه برای سال آینده هم متولدین 71 علیه هپاتیت B واکسینه می ‌شوند، افزود: تزریق واکسن هپاتیت B از سال 72 به برنامه کشوری واکسیناسیون اضافه شد، از این رو با واکسیناسیون متولدین 68 تا 72 فاصله موجود بین این دو گروه سنی برطرف می شود.

زهرایی به شهروندان توصیه کرد: با مراجعه به 5 هزار مرکز بهداشتی و 17 هزار خانه بهداشت در شهر و روستا در سراسرکشور با به همراه داشتن کارت واکسیناسیون نسبت به نوبت سوم ایمن سازی علیه هپاتیت B اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای نوجوانانی که کارت واکسیناسیون را گم و یا نوبت تزریق واکسن را فراموش کرده‌اند ، هم تمهیداتی اندیشیده شده و مراکز و خانه‌های بهداشت پذیرای این افراد هستند، گفت: نوبت سوم واکسیناسیون هپاتیت B در یک دوره زمانی 10 روزه انجام می ‌شود و حتی نوجوانان به سفررفته پس از پایان دوره 10 روزه می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت با اشاره به پوشش 86 درصدی نوجوانان در نوبت دوم واکسیناسیون ، ادامه داد: انتظار داریم در این نوبت هم حدود یک میلیون و 700 هزار نوجوان متولد 69 علیه هپاتیت B واکسینه شوند.

وی افزود: با اجرای طرح واکسیناسیون ، ارتقاء و سلامت محصولات خونی؛ میزان آلودگی به ویروس هپاتیت B از 5/3 درصد طی 15 سال گذشته در کشور به 6/1 درصد رسید اما درعین حال تصور می‌شود شیوع این بیماری در کشور کمتر از 5/1 درصد باشد.

هپاتیت ویروسی از انواع هپاتیت‌ ها است که نوع C آن فاقد واکسن و نوع B به راحتی با واکسیناسیون قابل پیشگیری است. ایران به لحاظ شیوع آلودگی به ویروس هپاتیت B جزو کشورهای متوسط رو به پایین به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha