شاید مورچه‌ها برای شما مخصوصا زمانی كه به پیك نیك می روید، موجودات جالب و خوشایندی نباشند، اما شیمیدانان چینی به تازگی موفق به كشف ماده‌ای در مورچه‌های چینی شده‌اند كه در درمان آرتریت و دیگر بیماری‌ها در انسان‌ها مفید است.

این ماده كه در گونه خاصی از مورچه‌ها شناسایی شده، تاثیرات شگفت انگیزی در زمینه مقابله با آرتریت (عارضه التهاب مفاصل)، هپاتیپ و سایر بیماری‌ها از خود نشان داده است.

قرن‌های متمادی، چینی‌ها از مورچه‌ها به عنوان یك ماده خوراكی سالم در غذاها و نوشیدنی‌های خود برای درمان طیف گسترده‌ای از مشكلات سلامتی شامل آرتریت و هپاتیت استفاده می‌كرده‌اند.

در تمام این مدت پژوهشگران حدس می زدند كه این تاثیرات مفید برای سلامتی به دلیل وجود مواد ضد التهابی و تسكین دهنده درد در تركیبات بدن مورچه‌ها است، اما مواد شیمیایی دقیقی كه مسوول این تاثیرات سودمند هستند تاكنون ناشناخته بوده‌اند.

در تحقیق جدید، زی ــ هونگ جیانگ و دستیاران وی عصاره‌های گرفته شده از یك گونه خاص از مورچه طبی چینی با اسم علمی Polyrhacis lamellidens را كه به طور معمول در تركیبات پزشكی استفاده می‌شود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پژوهشگران حداقل دو پلی كتید را در این عصاره‌ها پیدا كردند.

پلی كتیدها محصولات طبیعی هستند كه در گیاهان، ‌قارچ‌ها و باكتری‌ها نیز یافت می‌شوند و در مطالعاتی كه از سوی سایر پژوهشگران انجام شده،‌ اثرات سودمند و امیدوار كننده آنها در زمینه مقابله با آرتریت، عفونت‌های باكتریایی و انواع دیگری از بیماری‌ها به اثبات رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha