سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 116955

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به نظرسنجی که از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری انجام شده است، از نارضایتی 98 درصدی پرستاران کشور خبر داد.

نارضایتی گسترده جامعه پرستاری از عملکرد وزارت بهداشت

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به نظرسنجی که از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری انجام شده است، از نارضایتی 98 درصدی پرستاران کشور خبر داد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: یک ماه قبل نظرسنجی با هدف بررسی رضایتمندی جامعه پرستاری از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری انجام شد که نتایج آن قابل توجه است.

وی با اعلام اینکه بیش از 3400 نفر از پرستاران سراسر کشور در این نظرسنجی شرکت کرده اند، گفت: سئوال نظر سنجی این بود که آیا از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری رضایت داشته اید که سه گزینه بلی، خیر و سایر موارد برای آن تعریف شده بود.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: نتایج این نظرسنجی حاکی از این است که بیش از 98 درصد شرکت کنندگان، گزینه "خیر" یا به عبارتی، نارضایتی از عملکرد وزارت بهداشت را انتخاب کرده بودند و تنها در حدود یک درصد از شرکت کنندگان، از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری رضایت داشته اند.

شریفی مقدم افزود: نتایج این نظرسنجی، نشان از نارضایتی گسترده جامعه پرستاری از عملکرد وزارت بهداشت دارد و می توان گفت که سیاستهای این وزارتخانه در حوزه پرستاری طی یک سال اخیر، ناکارآمد بوده و در نتیجه کاهش اعتماد پرستاران به سیستم بهداشتی و درمانی کشور را موجب شده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت به افکار عمومی جامعه پرستاری به عنوان کسانی که در خط مقدم نظام سلامت قرار دارند، اعتقاد دارد، بایستی رفتار خودشان را تغییر دهند. زیرا، ادامه وضعیت موجود، بر ارائه خدمات پرستاری به مردم و بیماران، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی با عنوان این مطلب که رضایت مندی گیرندگان خدمات نظام سلامت متاثر از رضایت مندی ارائه دهندگان خدمات سلامت است، افزود: متاسفانه وضعیت پرستاری اسف بار است و پرستاران زیر بار فشار سنگین کار و همچنین تبعیض های ناعادلانه در نظام سلامت، کمر خم کرده اند.

دبیرکل خانه پرستار با اعلام اینکه جامعه پرستاری امیدی به اقدامات وزارت بهداشت ندارد، گفت: پرستاران، انتظار دارند که دولت، مجلس، دستگاههای نظارتی و... به موضوع سلامت مردم و ارتباط آن با قوانین پرستاری ورود کرده و خواسته های معقول پرستاران را بشنوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha