مدیرکل داروی وزارت بهداشت گفت: از بندهای قانونی دیگری استفاده کردیم تا مصوبه حق فنی داروخانه‌ها دوباره اجرایی شود به همین دلیل از دیوان عدالت اداری مشاوره گرفتیم و وزیر بهداشت آن را ابلاغ کرد.

تکذیبیه/مصوبه اجرای حق فنی داروخانه‌ها دوباره ابلاغ شد

سلامت نیوز: مدیرکل داروی وزارت بهداشت گفت: از بندهای قانونی دیگری استفاده کردیم تا مصوبه حق فنی داروخانه‌ها دوباره اجرایی شود به همین دلیل از دیوان عدالت اداری مشاوره گرفتیم و وزیر بهداشت آن را ابلاغ کرد.

مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با حذف مصوبه حق فنی داروخانه‌ها که در هفته‌های اخیر از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد، گفت: دیوان عدالت اداری اشکالات قانونی به مصوبه حق فنی داروخانه‌ها وارد کرد، بحث‌هایی شد و ما نیز نظرات خود را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: مصوبه حق فنی داروخانه ها را حق می‌دانیم که باید از سوی داروخانه‌ها دریافت شود اما به هرحال دیوان عدالت اداری قانع نشده بود و رأی به ابطال مصوبه قبلی داده بود.

پیرصالحی گفت: ما نیز به طور قانونی باید از رأی دیوان عدالت اداری پیروی می‌کردیم به همین دلیل به تمام داروخانه‌ها اعلام شد که از آن تاریخ به بعد حق فنی دریافت نکنند.

مدیرکل داروی وزارت بهداشت تصریح کرد: اما پیگیر موضوع شدیم و راهکارهای قانونی دیگری را پیدا کردیم که با استناد به بندهای دیگر قانون وزیر بهداشت به تازگی آن را ابلاغ کرد تا اجرایی شود.

وی افزود: بنابراین مصوبه حق فنی داروخانه‌ها به طور مجدد و با همان شرایط قبلی اجرایی شده است.

پیرصالحی افزود: از بندهای قانونی دیگری استفاده شده و امیدواریم دوباره ایرادی پیش نیاید چرا که از مشاوره‌های غیر حضوری دیوان عدالت اداری برای دوباره به جریان افتادن این مصوبه کمک گرفته‌ایم. این مشاوران در جلسات تصمیم‌گیری حضور نداشتند اما غیر حضوری مشاوره داده‌اند و امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

پیرصالحی گفت: قیمت دارو از شمال تا جنوب نباید متفاوت باشد و چنانکه داروخانه‌ای قیمتی متفاوت از قیمت‌گذاری تعیین شده دریافت کند، تخلف کرده است.

لازم به ذکر است پس از انتشار این خبر در فارس و درج آن در سلامت نیوز، فریدون خانی،رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دیوان عدالت اداری با ارسال نامه ای این خبر را تکذیب کرد که به شرح زیر است:

«عطف به خبر منعکس در آن پایگاه با عنوان مصوبه اجرای حق فنی داروخانه ها دوباره ابلاغ شد،اعلام می گردد اظهارات مدیرکل داروی وزارت بهداشت مبنی بر گرفتن مشاورره از دیوان عدالت اداری تکذیب می شود و چناچه منظور از مشاوره غیرحضوری تماس با شخص خاصی باشداین امر مشاوره دیوان محسوب نمی گردد.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • abdullah ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 90
    سلام آقایان ملت را تا چه حد ....فرض کرده اند دلایلی که برای این خراج بیان کرده اند کودک را قانع نمیکند تا چه رسد به بزرگسال پس اگر قرار باشد هرکس مسئولیتی برعهده گرفت حق مسئولیت را از جیب ملت بگیرند پس باید بناها،مهندسان و.... نیز حق فنی از پروژهها دریافت کنند چون ممکن است سیمان کمتری استفاده کند و بصاحبخانه هم طریقه استفاده از پله و درب رانگویند درنتیجه ممکنه سنگ پله بشکنه وکسی سر بخوره یا سنگی از نما سقوط وبرسر کسی بخورد لذا چون بنا و مهندس ضرر نکند پول خسارت را پیشاپیش از صاحبکار بگیرند!!!خب برادر چرا داروفروشی که 25تا 30 درصد از نسخه های پزشکی سود میگیرد و نصف فروش دیگرش ازاد است بیمه مسئولیت نمیپردازد تا در مواقع لازم بدادش برسد نه برای اتفاق رخ نداده از مردم خراج بگیرند!! راستش را بگویید مردم با طیب خاطر خراج خواهند داد واما حقیقت اینه که چون به اقایان لقب دکتر داده ایم باید کلاسشان در حد جراح قلب باشه لذا چون درامدشان به پای جراحان برسد از جیب مردم به کلاس ماشین و خونه انان کمک میشود که خدا از ابانی این قانون و گیرندگان ان نگذرد در ضمن تربیت دکتر داروفروش غلط است زیرا در شهر ما پیرمردی وجود دارد که بمدت 40 سال بصورت رسمی داروخانه داشت و 6کلاس بیشتر هم سواد نداشت !!! اگه خواستیید بیایید تا ادرسش را بدهم
  • amir ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    7 0
    عبداله جان شما با این مثالهایی که فرمودین! اهمیت سیمان و آجر و اینکه مهندس ناظر بابت اون ساختمانی که ساخته میشه باید حق نظارت و مسئولیتشو بگیره و طبق قانون نظام مهندسی میگیره حق فنی را اثبات کردین که؟؟؟ یا به قولی جانا سخن از زبان ما میگویی!! یا نکنه میخواستی اون پولیم که اونا میبرن زیر سوال ببری؟ به هرحال اول اطلاعات به دست بیار بعد نظر بده عزیزم! هرچند این روزها اظهار نظر هر فرد بیسواد یا مغرضی در این رشته های تخصصی عمومیت پیدا کرده، اما دیگه خیلی پرت اظهارنظر کردن شخصیت آدمو پایین میاره!
  • نداآشنیانی ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    1 0
    _منفی