سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: انتظار می‌رود با تامین اعتبارات و تنظیم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو تمام بیماران صعب‌العلاج و خاص حتی‌الامکان با پرداخت سهم 10 درصدی بتوانند داروهای خود را تامین کنند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: انتظار می‌رود با تامین اعتبارات و تنظیم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو تمام بیماران صعب‌العلاج و خاص حتی‌الامکان با پرداخت سهم 10 درصدی بتوانند داروهای خود را تامین کنند.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنادرباره سهم پرداخت بیمار برای خرید دارو، گفت: بر اساس قانون برنامه، بیمار باید فرانشیز 30 درصدی را بپردازد و در حال حاضر با هر نسخه‌ای در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها باید 30 درصد فرانشیز پرداخت شود و این هیچ منافاتی با آنچه که در قالب طرح تحول و پرداخت 10 درصدی مردم در ارائه خدمات بیمارستانی وجود دارد، ندارد.

وی افزود: در واقع این موضوع بر اساس قانون بوده و بخشنامه‌ها نیز همین را می‌گوید در حالی که باید مد نظر داشت ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی شامل بستری و حتی داروی داروخانه‌های بیمارستانی، کلینیک و پاراکلینیک 10 درصد فرانشیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره حمایت دولت از سهم پرداختی بیماران خاص برای تهیه دارو، گفت: بیماران خاص با سایر بیماران فرق می‌کنند حتی بیماران سرطانی جزو بیماران خاص نیستند، بیماران خاصی که بیمه تامین اجتماعی داشته باشند داروهایشان را رایگان تهیه می‌کنند.

قربانی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو در حال تنظیم بخشنامه‌هایی هستند که بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص حتی‌الامکان از روش 10 درصد سهم بیمار و 90 درصد سهم دولت بتوانند داروهای خود را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما تا به امروز دولت به علت کمبود اعتبارات نتوانسته است این موضوع را لحاظ کند لذا فکر می‌کنم با توجه به پی‌گیری‌های وزارت بهداشت و درمان در فاصله کوتاهی این امکان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha