سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 116972

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت از مضرات استفاده از «پکیج» به عنوان سیستم گرمایشی در منازل غافل شده است، گفت: این موضوع باید با جدیت توسط وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و مجلس نیز امادگی دارد همکاری لازم را انجام دهد.

وزارت بهداشت از مضرات "پکیج" غفلت کرده است

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت از مضرات استفاده از «پکیج» به عنوان سیستم گرمایشی در منازل غافل شده است، گفت: این موضوع باید با جدیت توسط وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و مجلس نیز امادگی دارد همکاری لازم را انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر احمد آریایی نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی در آپارتمان ها گفت: بر اساس قانون و در جهت حفظ سلامت جامعه استفاده از این سیستم باید به گونه ای باشد که هوا در منازل جریان داشته باشد تا از رطوبت و اکسیژن داخل خانه کاسته نشود اما متاسفانه الان بیشتر دستگاههای پیکج فاقد استانداردهای لازم هستند و سلامت ساکنان واحدهای مسکونی را تهدید می کنند.

وی افزود: این موضوع باید در وزارت بهداشت با جدیت بررسی و مورد پیگیری قرار بگیرد و  مجلس هم امادگی دارد در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

نماینده مردم ملایر در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون وزارت بهداشت در این مساله ورود پیدا نکرده است گفت: در حوزه بهداشت و درمان کشور مسایلی زیاد وجود دارد و  چاره ای جز اولویت بندی نیست با این وجود با توجه به اهمیت این موضوع، وزارت بهداشت حتما باید پیگیری های لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس نهم د رعین حال تصریح کرد: در کنار دستگاههای متولی، رسانه ها نیز  باید اطلاع رسانی در مورد مضرات استفاده ازاین  پکیج ها، مردم را نسبت به خطری که در کمین انهاست اگاه کنند.

آریایی نژاد با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص استفاده از پکیج غفلت کرده است یادآور شد: متاسفانه یا خوشبختانه وزارت بهداشت در مسایل بدیهی بهداشت و درمان و مشکلات پزشکان، بیمارستان ها و مردم غرق شده و  اینگونه مسایل مورد غفلت قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون بهدات و درمان مجلس با تاکید براینکه سلامت مردم باید در برنامه ریزی های وزارت بهداشت از اولویت اول برخوردار باشد ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون استفاده از پکیج بخصوص در واحدهای مسکونی نوساز، وزارت بهداشت باید هر چه سریعتر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در اولین قدم، نسبت به ارایه استانداردهای استفاده  و نصب پکیج  اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha