سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 116975

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که شب هنگام حین کار با تلفن همراه خوابتان ببرد؟ ۴۴ درصد از صاحبان تلفن همراه برای این که پیام های خود را از دست ندهند، تلفن را همیشه وحتی هنگام خواب کنار خود قرار می دهند. این عادت می تواند برای سلامت خطرناک باشد اما چرا؟

خطرات استفاده از موبایل موقع خواب

سلامت نیوز: آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که شب هنگام حین کار با تلفن همراه خوابتان ببرد؟ ۴۴ درصد از صاحبان تلفن همراه برای این که پیام های خود را از دست ندهند، تلفن را همیشه وحتی هنگام خواب کنار خود قرار می دهند. این عادت می تواند برای سلامت خطرناک باشد اما چرا؟

خطر آتش سوزی
به نقل از «هلث نیوز» در خبرها آمده است که یک نوجوان تگزاسی با بوی سوختنی از خواب بیدار شد. تلفن همراه که وی آن را زیر بالشت قرار داده بود، سوخته و ملحفه و تشک را سوزانده بود. راهنمای تلفن همراه درباره شارژ و باتری هشدار داده و علاوه بر آن، در دفترچه راهنما نیز آمده است که پوشاندن این دستگاه با شیئی حجیم خطر آتش سوزی را به همراه دارد. بنابراین هرگز تلفن را روی تخت و لابه لای ملحفه و پتو رها نکنید.

بی خوابی ایجاد می کند:
تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و... حاوی صفحه LED، نور آبی رنگی از خود منتشر می کند. این نور می تواند از تولید هورمون ملاتونین در بدن که باعث خواب می شود، جلوگیری کند و در چرخه فیزیولوژیکی اخلال ایجاد کند. این امر باعث می شود بدن تصور کند که روز است. هنگام خوابیدن تمام دستگاه های الکترونیکی را از ۲ ساعت قبل خاموش کنید و لپ تاپ و تلفن را در اتاق دیگری قرار دهید.

خطرات تلفن همراه برای سلامت هنوز هم ناشناخته است
تاکنون، هیچ تحقیقی نتوانسته است، سرطان زا بودن امواج تلفن همراه را به طور قطع اثبات کند.

به طور کلی، گفته می شود که تلفن همراه به میزان کم و به مانند دستگاه های دیگر اشعه الکترو مغناطیسی از خود ساطع می کند. استفاده از آن خطری ایجاد نمی کند اما در سال ۲۰۱۱ سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که استفاده از تلفن همراه، خطر سرطان را به ویژه در کودکان که پوست و جمجمه نازک تری نسبت به بزرگسالان دارند، افزایش می دهد.

بنابراین اگر این امر باعث نگرانی شما می شود بهتر است از هندزفری و... استفاده کنید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha