اوایل خرداد بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بیمه سلامت خبر دادند که خدمات دندان پزشکی برای کودکان زیر ۱۴ سال تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

بیمه دندان پزشکی کودکان زیر ۱۴ سال از ۲۵ مرداد

سلامت نیوز: اوایل خرداد بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بیمه سلامت خبر دادند که خدمات دندان پزشکی برای کودکان زیر ۱۴ سال تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،طبق وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار بود این بسته خدماتی از اواسط خرداد به افراد تحت پوشش ارائه شود که متاسفانه این وعده محقق نشد، اما با پی پیگیری ها، اردشیر محسنی بندپی، رئیس سازمان بیمه سلامت از گذراندن مراحل تدوین آیین نامه های اجرایی این بسته و تعیین تعرفه و قیمت خدمات سخن گفت و وعده داد این بسته خدمتی تا پایان تیر اجرایی شود، وی از اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی برای تحقق این کار خبر داد و تصریح کرد: افراد زیر ۱۴ سال می توانند از خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه برخوردار شوند و البته ۲ بسته خدمتی نیز برای روستاییان و مادران باردار ارائه می شود که بسته حمایت از مادران باردار به منظور آموزش و پیشگیری به این طرح اضافه شده است.با توجه به پایان تیرماه و اجرایی نشدن این بسته، به سراغ رئیس سازمان بیمه سلامت رفتیم.

سرانجام تعرفه خدمات دندان پزشکی برای کودکان زیر ۱۴ سال که قرار بود در ماه های گذشته با پوشش بیمه ای عرضه شود، در شورای عالی بیمه به تصویب رسید وبه گفته رئیس سازمان بیمه سلامت خدمات بیمه دندان پزشکی کودکان زیر ۱۴ سال، از ۲۵ مرداد ارائه می شود.

اردشیر محسنی بندپی از تصویب تعرفه های این بسته خدمتی در شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: منتظر دریافت ابلاغیه مصوبات شورای عالی بیمه هستیم تا آن را به تمام مراکز استان ها و پزشکان طرف قرارداد ابلاغ و اعلام کنیم.

محسنی بندپی در پاسخ به این که بالاخره مشمولان طرح از چه زمانی می توانند با مراجعه به مراکز درمانی از این خدمات بهره مند شوند؛ تصریح کرد: حداکثر یک هفته پس از دریافت ابلاغیه و مصوبه شورای عالی بیمه این کار صورت می گیرد و مردم می توانند از خدمات بیمه دندان پزشکی کودکان زیر ۱۴ سال استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با آخرین پیگیری که از شورای عالی بیمه انجام داده ایم امیدواریم حداکثر تا ۱۵ مرداد ابلاغیه به ما اعلام شود و ما نیز با ابلاغ آن به مراکز استان ها خدمات بیمه ای را از ۲۵ مرداد به مردم ارائه کنیم.

شایان ذکر است وزیر کار در معرفی خدمات مربوط به بسته بیمه دندان پزشکی کودکان زیر ۱۴سال، به سیاست های پیشگیرانه اشاره کرده و گفته بود: آموزش بهداشت، معاینه دوره ای دندان ها، نحوه صحیح مسواک زدن، نخ کشیدن، فلوراید تراپی، فیشور سیلنت، ترمیم، جرم گیری و بروساژ از جمله خدمات پیش بینی شده، در این بسته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بیمه شدن تعدادی دیگر از داروهای بیماران صعب العلاج و این که قرار بود ۱۰۰ قلم دارو تا پایان تیر تحت پوشش بیمه قرار گیرد، تصریح کرد: بین ۵۰ تا ۱۰۰ داروی بیماران صعب العلاج به فهرست بیمه اضافه می شود که هنوز نهایی نشده است و در طول مرداد این کار نهایی می شود.

وی از پیگیری های جدی به منظور تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای بیماران بستری پیوند کبد و مغز استخران خبر داد و افزود: پیش از این تنها داروی بیماران بستری پیوند کلیه بیمه بود ولی در حال مذاکره هستیم تا داروی بیماران بستری پیوند کبد و مغز استخوان هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت در پاسخ به این که در صورت نهایی شدن این امرچند درصد هزینه داروی این بیماران تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؛ گفت: همانند داروهای دیگر ۷۰ درصد آن ها مشمول بیمه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha