سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 116995

بانک جهانی 200 میلیون دلار کمک اضطراری برای کشورهای قربانی شیوع ویروس ابولا در نظر گرفته است.

سلامت نیوز: بانک جهانی 200 میلیون دلار کمک اضطراری برای کشورهای قربانی شیوع ویروس ابولا در نظر گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بانک جهانی گزارش داد: این کمک در اختیار کشورهای سیرالئون، گینه و لیبریا قرار خواهد گرفت تا از گسترش ویروس جلوگیری کنند، تبعات اقتصادی بحران را برای مردم آسان‌تر کنند و سیستم درمانی - بهداشتی خود را بهبود ببخشند.

همزمان نیجریه هم روز دوشنبه دومین مورد از ابتلا به ابولا را گزارش کرد. پزشک معالج مردی که پس از ورود از لیبریا درگذشت، خود اکنون مبتلا شده است.

«جیم یونگ کیم»، رئیس بانک جهانی که پزشک متخصص بیماری‌های عفونی است، می‌گوید از اینکه جان عده زیادی هنوز در خطر است بسیار نگران است و این موضوع تا زمانی که ویروس مهار نشود خطرآفرین خواهد بود. رییس بانک جهانی از جامعه بین‌المللی خواست هر چه زودتر برای جلوگیری از گسترش این ویروس مرگبار اقدام کنند.

به گفته وی، کمک مذکور برای تامین اقلام دارویی و حقوق کارکنان بخش‌های خدمات درمانی و سایر موارد ضروری برای بهبود نظام درمانی هزینه می‌شود.

همزمان در واشنگتن جایی که کنفرانس رهبران کشوران آفریقایی برپاست ماموران پلیس فدرال مسافران رسیده از آفریقا را در فرودگاه زیر نظر دارند و از آنها می‌پرسند که به بیمار مبتلا به ابولا نزدیک بوده‌اند یا نه؟ این ماموران در عین حال مراقبند تا مسافرانی را که علائمی شبیه به تب، سردرد، گلودرد، اسهال، استفراغ، شکم درد یا قرمزی چشم دارند، قرنطینه کنند.

شیوع ابولا در سال جاری میلادی (2014) بدترین نمونه شیوع این بیماری در تاریخ عنوان شده و مرکز شیوع آن گینه، لیبریا و سیرالئون با بیش از 800 مورد تلفات عنوان شده است. در همین حال لیبریا دستور داده اجساد قربانیان ابولا سوزانده شوند. این دستور بعد از آن صادر شد که ساکنان برخی مناطق اجازه دفن قربانیان ابولا را در منطقه خود نمی‌دادند.

ویروس ابولا از طریق تماس با خون یا مایعات حیاتی دیگر بدن منتقل می‌شود. همچنین در برخی گزارش‌ها هشدار داده شده که لمس بدن فردی که از ابولا درگذشته، بسیار خطرناک است.

کارشناسان بهداشتی در این کشورها نیز می‌گویند برگزاری مراسم تدفین در گسترش ویروس نقش دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، ابولا در حال حاضر درمان و یا واکسنی ندارد اما اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود قابل درمان است. سازمان ملل متحد می‌گوید تاکنون 60 نفر از قربانیان ابولا از میان کارکنان خدمات درمانی بوده‌اند.

رئیس جمهوری سیرالئون از شهروندان خواسته در خانه‌های خود بمانند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha