مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور حداکثر زمان انتظار برای کاشت حلزون شنوایی در این مرکز را یک سال دانست.

سلامت نیوز: مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور حداکثر زمان انتظار برای کاشت حلزون شنوایی در این مرکز را یک سال دانست.

فاطمه شیرانی در گفت‌و‌گو با فارس در همدان با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی یک فرآیند است نه فقط یک عمل جراحی، از لزوم پیگیری‌های درمانی قبل، حین و بعد از عمل کاشت حلزون شنوایی سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه بیمار ناشنوا پس از مراجعه به مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور، تا 6 ماه باید تحت آزمون برگشت شنوایی با سمعک قرار بگیرد، اظهار کرد: اگر فرد ناشنوا حتی ده درصد به سمعک پاسخ مثبت دهد، تحت عمل کاشت حلزون شنوایی قرار نخواهد گرفت.

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور در ادامه حداکثر زمان انتظار برای انجام عمل کاشت حلزون شنوایی در این مرکز را یک سال دانست و خاطرنشان کرد: قبل از افتتاح این مرکز، ناشنوایان برای کاشت حلزون بیش از چهار سال در انتظار قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای گروه‌های سنی زیر سه سال است، اظهار کرد: هم اکنون در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور قادر به حفظ این زمان طلایی برای بیماران ناشنوا شده‌ایم.

شیرانی در خاتمه با بیان اینکه هزینه‌های درمانی برای گروه‌های سنی زیر سه سال نیز به مراتب کمتر از گروه‌های سنی دیگر است، از خانواده‌های دارای فرزند ناشنوا خواست هرچه سریعتر برای آغاز فرآیند درمان ناشنوایی فرزند خود اقدام کرده و زمان طلایی درمان او را از دست ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha