سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 116998

یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه گفت: ایمپلنت یا کاشت دندان در افرادی که پوکی استخوان پیشرفته دارند و برای مدت‌های طولانی از داروهای درمان پوکی استخوان، بویژه داروهای تزریقی استفاده می‌کنند با موفقیت همراه نیست.

سلامت نیوز: یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه گفت: ایمپلنت یا کاشت دندان در افرادی که پوکی استخوان پیشرفته دارند و برای مدت‌های طولانی از داروهای درمان پوکی استخوان، بویژه داروهای تزریقی استفاده می‌کنند با موفقیت همراه نیست.

دکتر سید‌علی بنی‌هاشم در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: بررسی‌ها نشان داده است که مصرف طولانی مدت داروهایی از دسته «بی فسفونات‌ها» به پس زدن ایمپلنت منجر می‌شود البته انجام موفقیت‌ آمیز ایمپلنت پیش از هر چیز به حجم و کیفیت استخوان فک باز می‌گردد البته در مواردی اگر کیفیت استخوان شخص برای انجام ایمپلنت مطلوب باشد، می‌توان با پیوند استخوان، حجم استخوان فک را افزایش داد.


این جراح تاکید کرد: انجام ایمپلنت در بیماران دیابتی در صورتی که بیماری شان کنترل شده باشد منعی ندارد، اما انجام عمل کاشت دندان در افراد سیگاری که روزانه بیش از 10 نخ سیگار می‌کشند با احتمال پس زدن ایمپلنت همراه است. همچنین کاشت دندان در بیمارانی که مبتلا به بیماری‌ های روان تنی همچون شیزوفرنی هستند با ممنوعیت همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha