سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 116999

زنان و مردان بالای 60 سال از این پس تجهیزات پزشکی (ویلچر، سمعک، کفش طبی و...) سایر خدمات مورد نیاز خود را از سازمان بهزیستی رایگان دریافت خواهند کرد.

سلامت نیوز: زنان و مردان بالای 60 سال از این پس تجهیزات پزشکی (ویلچر، سمعک، کفش طبی و...) سایر خدمات مورد نیاز خود را از سازمان بهزیستی رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور روز سه شنبه در نشست شورای سالمندان افزود: سازمان بهزیستی با تکمیل بانک اطلاعاتی خود می تواند خدماتی از جمله سمعک، عینک، ویلچر، کفش طبی و دیگر تجهیزات پزشکی سالمندان را بطور رایگان و بمنظور تکریم و منزلت سالمندان ارائه کند.

سالمندان بالای 60 سال باید برای تکمیل بانک اطلاعاتی جهت دریافت خدمات رایگان، به نزدیک ترین مرکز بهزیستی منطقه خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اکنون هشت درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: برای افزایش جمعیت سالمندان برنامه ریزی نکرده ایم و در آینده با چالش بزرگی در این زمینه مواجه خواهیم بود که نمی توانیم جوابگوی نیازهای آنان باشیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: 20 هزار سالمند در مراکز روزانه و شبانه تحت نظارت این سازمان حضور دارند و از خدمات سازمان استفاده می کنند.

سخنگویی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، سامانه توانبخشی کم بینایی راه اندازی کرده، افزود: متقاضیان واجد شرایط با ثبت نام در این سامانه می توانند با ارائه فاکتور، هزینه کرد درمان خود را دریافت کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان طی دو سال گذشته طرح مبتنی بر خانواده را برای حمایت از سالمندان اجرایی کرده، بطوریکه در این طرح هزینه نگهداری از سالمندان در منزل به فرزندان پرداخت می شود.

سخنگویی ادامه داد: سالمندانی که فرزندان آنها قادر به نگهداری از آنها در منازل نباشند نیز مددکار از سوی بهزیستی برای مراقبت در منزل و تکریم و منزلت آنها فرستاده می شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی ماهانه حداقل 100 تا 120 هزار تومان هزینه نگهداری سالمندان را به فرزندان پرداخت می کند، افزود: نگهداری از سالمندان موجب خواهد شد که سالمند از خانواده جدا نشود و دیگر اینکه باری از روی دوش خانواده برداشته می شود.

سخنگویی با بیان اینکه نباید فرهنگ طرد شدن سالمندان را در جامعه ترویج دهیم گفت: باید شان و منزلت سالمندان در خانواده حفظ شود و از ایزوله کردن آنها در جامعه پرهیز و جامعه ای سالم همراه با سالمندان داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته 17میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی به مراکز استان های بهزیستی کشور واریز شد و امسال این اعتبار در چهار ماهه نخست سال جاری به 18میلیارد تومان افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha