عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از همکاری نکردن سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: بعد از آغاز به کار صحن مجلس، از مسئولان سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی می‌خواهیم نسبت به این معضل پاسخگو باشند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از همکاری نکردن سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: بعد از آغاز به کار صحن مجلس، از مسئولان سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی می‌خواهیم نسبت به این معضل پاسخگو باشند.


حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره برخی اخبار منتشر شده نسبت به افزایش سهم پرداخت از جیب بیماران متقاضی داروهای خاص از 10 درصد به 25 درصد، افزود:‌ به طور حتم ادامه این روند منجر به از بین رفتن اعتماد مردم به طرح نظام سلامت می‌شود این درحالی است که بعد از گذشت سه ماه از اجرای آن، این طرح عظیم توانسته موجی از رضایتمندی را بین مردم پدید آورد.

نماینده مردم کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به عنوان مثال شاهد بودیم که هزینه بیش از 100 میلیونی درمان سوختگی در بیماری به 7 الی 8 میلیون تومان کاهش پیدا کرد که همین امر نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن طرح تحول نظام سلامت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه از اهداف طرح تحول سلامت حمایت از بیماران خاص و سرطانی است، تصریح کرد: اگر سازمان‌های بیمه‌گر همچنان تلاشی برای کمک به اجرای درست طرح یادشده نداشته باشند این طرح نمی‌تواند به این اهداف خود دست یابد.

عزیزی‌فارسانی، با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر باید بازوان اجرای طرح تحول سلامت باشند، یادآور شد: امید است با تامین منابع هزینه‌های اضافی که بر بیماران خاص تحمیل شده جبران شود تا نارضایتی بین اقشار جامعه به ویژه بیماران به وجود نیاید ‌همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری نیز جامه عمل پوشانده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، درباره پیگیری این کمیسیون نسبت به افزایش سهم پرداخت از جیب بیماران متقاضی داروهای خاص، گفت: به طور حتم باید سهم پرداختی از جیب بیماران 10درصد باشد؛ بنابراین بعد از آغاز به کار صحن مجلس، از مسئولان سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی می‌خواهیم درباره اقدامات خود برای کمک به طرح تحول سلامت و رفع این معضل توضیحاتی ارایه کنند.

گفتنی است؛ سهم پرداخت از جیب بیماران متقاضی داروهای خاص افزایش پیدا کرده که به گفته کارشناسان ناهماهنگی بیمه‌ها و عدم پیش‌بینی منابع لازم برای طرح نظام سلامت در زمینه داروهای بیماران خاص از دلایل این معضل شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha