عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: تا کنون کار عملی مثبتی در زمینه اجرای این طرح در سطح شهرستان انجام نشده است.

سلامت نیوز: عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: تا کنون کار عملی مثبتی در زمینه اجرای این طرح در سطح شهرستان انجام نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس از جیرفت، رحمدل افشارمنش شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر در زمینه طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: تاکنون کار عملی مثبتی در زمینه اجرای این طرح در سطح شهرستان انجام نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر کلینیک ویژهای که عصرها فعالیت کند و هدف دولت را در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت برآورد در بیمارستانها ایجاد نشده است.

افشارمنش تصریح کرد: همچنین امکاناتی که مقرر شده بود، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت برای اجرای این طرح تأمین کند، اختصاص داده نشده است.


رئیس نظام پزشکی شهرستان جیرفت گفت: دانشگاه علوم پزشکی منطقه، کار خاصی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام نداده و تغییر محسوسی در ارتقای سطح بهداشت و سلامت شهرستان مشاهده نمیشود.

افشارمنش عنوان کرد: همچنین نباید داروسازان از بیماران حق فنی دریافت کنند اما اکنون با وجود این دستورالعمل روال سابق ادامه دارد و این وعده نیز عملیاتی نشده است.

وی افزود: در بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت نیز سیستم خنک‌کننده مناسب وجود ندارد و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای بیماران این بخش شده است.

افشارمنش اولویت اول زندگی انسان را سلامتی ذکر و خاطرنشان کرد: این شهرستان از نظر دارو، درمان و بهداشت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه مسئولان به این منطقه هستیم.


وی کمبود نیروی انسانی را در سطح بیمارستانهای جیرفت از دیگر مشکلات موجود شهرستان خواند و اظهار داشت: هنوز تا استانداردسازی بهداشت و سلامت در منطقه راه طولانی در پیش داریم، بر همین اساس از دستاندرکاران تقاضا میشود تا این مشکلات را جدی بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: ما از نظر قانونی در بحث سلامت با مشکل مواجه نیستیم اما در اجرای آن کوتاهی صورت میگیرد و همین ضعف موجب به مخاطره افتادن سلامت مردم میشود.

افشارمنش تصریح کرد: باید اعضای کمیته بهداشت فرمانداری با پیگیری مستمر در راستای رفع مشکلات بکوشند و مسئولان مربوطه نیز تلاش کرده تا با انجام فعالیت بیشتر و جدیتر کاستیهای موجود را برطرف کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha