عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر كشور از ایجاد كارگروه ویژه ساماندهی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ خبر داد و گفت: برنامه های كوتاه مدت و بلندمدت ویژه یی برای این معضل اجتماعی تدوین خواهد شد.

سلامت نیوز: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر كشور از ایجاد كارگروه ویژه ساماندهی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ خبر داد و گفت: برنامه های كوتاه مدت و بلندمدت ویژه یی برای این معضل اجتماعی تدوین خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شورای اجتماعی وزارت كشور كه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران با بیان اینكه حاشیه نشینی و سكونتگاه های غیررسمی شهرهای بزرگ از معضلات مهم كشور است، گفت: این آسیب درآینده ما را دچار چالش خواهد كرد زیرا ما همچنان شاهد مهاجرت شهرهای كم توسعه یافته به شهرهای بزرگ هستیم.

این سكونتگاه ها از لحاظ مسائل اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی دچار مشكل هستند و محلی امن برای بزهكاری و ناهنجاری های اجتماعی است. وزیر كشور با تاكید بر اینكه باید توجه ویژه به این سكونتگاه های غیراستاندارد شود، گفت: این موضوع یك موضوع میان بخشی است و دولت، مجلس و قوه قضاییه باید در ساماندهی آن همكاری كنند بنابراین شورای اجتماعی كارگروهی برای سیاستگذاری و احكام قانونی برای ساماندهی این موضوع ایجاد كرد تا سیاستگذاری های جدیدی در این زمینه مطرح شود.

به گفته رحمانی فضلی، برای ساماندهی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ برنامه های كوتاه مدت در اولویت است، اما برنامه های بلندمدت نیز در این زمینه تدوین خواهد شد كه در برنامه ششم توسعه گنجانده شود. وی اضافه كرد: یكی از شهرهایی كه با مشكل حاشیه نشینی مواجه است، مشهد است كه 250 هزار حاشیه نشین در اطراف این شهر زندگی می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha