سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 117016

با وجود گذشت چهار دهه از زمان شناسایی ویروس ابولا در آفریقا، روش درمانی برای کنترل و مقابله با آن تغییری نکرده است.

سلامت نیوز: با وجود گذشت چهار دهه از زمان شناسایی ویروس ابولا در آفریقا، روش درمانی برای کنترل و مقابله با آن تغییری نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین ذر حال حاضر هیچ نوع داروی تایید شده یا واکسنی برای این بیماری مرگبار موجود نیست. در چندین آزمایش داروهایی مورد بررسی قرار گرفته هرچند هیچ یک از آنها در آزمایش‌های انسانی نتیجه‌ای نداشته است.

از آنجایی که هم‌اکنون شیوه درمانی خاصی برای بیماری ابولا وجود ندارد، پزشکان و پرستاران تمام تلاش خود را برای کاهش علائم آن در افراد مبتلا از جمله تب، سردرد، حالت تهوع کرده‌اند.

شیوع این بیماری در کشورهای غرب آفریقا یعنی لیبریا، گینه و سیرالئون تاکنون موجب ابتلای 1300 نفر شده و از ماه مارس بیش از 700 قربانی برجای گذاشته است.

به گفته متخصصان، کار کردن روی ویروس ابولا مشکل است. این ویروس به خوبی در محیط‌های آزمایشگاهی رشد نمی‌کند و آزمایشات تنها در آزمایشگاه‌های نسبتا محدودی با میزان امنیت بسیار بالا قابل انجام است. همچنین ویروس ابولا در عین حال که کشنده است، جزو ویروس‌های کمیاب نیز محسوب می‌شود.

همچنین شیوع آن غیرقابل پیش‌بینی است و به همین دلیل پزشکان فرصت کمتری برای آزمایش‌ روش‌های‌درمانی جدید دارند. علاوه بر این با وجود آنکه شیوع اخیر این بیماری تاکنون بی‌سابقه بوده، تعداد مبتلایان به ابولا در مقایسه با دیگر بیماری‌ها همچون مالاریا و تب دانگ پایین است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «فرد هایدن»، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه ویرجینیا در این رابطه می‌گوید: در حال حاضر چندین دارو و واکسن برای مقابله با ابولا در مرحله آزمایش هستند اما تا زمانی که روی نمونه‌های انسانی آزمایش نشود نمی‌توان در مورد اثرگذاری آنها اظهارنظر قطعی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha