سناریوی مرد جنایتكار كه برای رهایی از پرداخت مهریه همسر بیمار خود را خفه كرده بود پس از شش ماه در جریان تحقیقات پلیسی فاش شد.

سلامت نیوز: سناریوی مرد جنایتكار كه برای رهایی از پرداخت مهریه همسر بیمار خود را خفه كرده بود پس از شش ماه در جریان تحقیقات پلیسی فاش شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ساعت 17 نوزدهم دی ماه سال گذشته ماموران پلیس شهر اراك از مرگ مشكوك زنی در خانه اش باخبر شدند. در ادامه تیمی از ماموران كلانتری 17 اراك در محل حادثه حاضر شده و با جسد زن 40 ساله یی كه در كنار بخاری قرار داشت، روبه رو شدند. در بررسی های اولیه هیچ آثاری از درگیری روی بدن این زن مشاهده نشد.
  
    آغاز تحقیقات
    صاحبخانه زن تنها كه موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: مستاجرم به نام زهرا به بیماری سرطان كبد مبتلابود. او چندی قبل به دلیل اختلافاتی كه با همسرش داشت از او جدا شده و به تنهایی در این خانه زندگی می كرد. امروز وقتی می خواستم از خانه خارج شوم متوجه باز بودن در آپارتمان وی شدم به همین خاطر به موضوع مشكوك شده و چند بار او را صدا كردم. وقتی وارد خانه شدم با پیكر او در كنار بخاری روبه رو شده و سریع با اورژانس تماس گرفتم. امدادگران اورژانس زمانی كه او را معاینه كردند مرگش را تایید كرده و من موضوع را به پلیس اطلاع دادم.
    با توجه به مشكوك بودن مرگ این زن بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشكی قانونی را صادر كرد.
  
    مرگ بر اثر خفگی
    پزشكان پس از معاینه تخصصی اعلام كردند: زهرا بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن دچار خفگی شده و مرگ او هیچ ارتباطی با بیماری اش ندارد. با گزارش پزشكی قانونی پرونده وارد مرحله تازه یی شد و كارآگاهان در نخستین گام به تحقیق از خانواده وی پرداختند. تحقیقات نشان داد كه این زن از بهار سال 91 به تنهایی زندگی می كرد و تنها دخترش گاهی به او سرمی زد.
  
    شناسایی قاتل
    همسر سابق وی به نام میثم نیز در بازجویی ها گفت: به دلیل اختلافاتی كه با همسرم داشتم مهریه او را پرداخت كرده و از هم جدا شدیم. بخشی از مهریه باقی مانده بود كه توافق كردیم سالانه یك میلیون تومان به مدت 10سال به وی پرداخت كنم.
    تیم جنایی در ادامه تحقیقات به همسر مقتول مشكوك شده و تحقیقات خود را روی وی متمركز كردند. با كشف سرنخ هایی میثم دستگیر و در بازرسی خانه اش تعدادی از رسیدهای مربوط به مهریه كشف شد.
    مرد میانسال كه خود را در برابر دلایل پلیسی دید سرانجام پس از شش ماه لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اعتراف كرد. او درباره انگیزه اش از این جنایت گفت: شب حادثه برادرم با من تماس گرفت و گفت وضعیت جسمانی زهرا خوب نیست وقتی از این موضوع مطلع شدم دچار وسوسه شدم تا به خانه او بروم و از این فرصت استفاده كرده و رسیدهای مهریه را سرقت كنم. متهم ادامه داد: با كلیدی كه زهرا به من داده بود وارد خانه شده و در جست وجوی رسیدها بودم كه همسر سابقم از خواب بیدار شد و شروع به سر و صدا كرد. با یكدیگر درگیر شدیم كه در یك لحظه كنترلم را از دست داده و او را با روسری خفه كردم. بعد هم رسیدهای مهریه را برداشته و از محل گریختم.
    سرهنگ رضا احمدی، رییس پلیس آگاهی استان مركزی با اعلام این خبر گفت: متهم پس از اعتراف به این جنایت و بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هلیا جوادی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    امن با اینکه خودم یک زن هستم و حتی یکبار هم از نامزدم در دوران عقد جدا شدم و بین ما یک صیغه محرمیت با 35 سکه بهار آزادی شده بود اما هیچ کدوم از سکه هارو نگرفتم و اصلا هم معنی پرداخت مهریه بعد از طلاق رو نمیفههم اگر شما به علت بدی همسرت از اون جدا شدی پس چرا پولی رو که اون بابت زحمتی که کشیده ازش میگیری و قبول داری اگه خودش بده پس پولشم باید بد باشه تازه من تو ازدواج دومم به همسرم گفتم مهریم 14 سکه باشه که اون قبول نکرد و کردش 114 تا با یه مکه اما هنوزم معنی پرداخت مهریه بعد از جدایی رو نمیفهمم