مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از تشکیل کمیته فنی بازنگری مصرف روغن پالم در فراورده های غذایی بویژه مواد لبنی خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از تشکیل کمیته فنی بازنگری مصرف روغن پالم در فراورده های غذایی بویژه مواد لبنی خبر داد.

«هدایت حسینی» در گفت وگو با  ایرنا افزود: این کمیته در راستای دستور صریح دکتر «سیدحسن هاشمی» وزیر بهداشت در مورد مصرف بیش از اندازه روغن پالم در فراورده های غذایی بویژه لبنیات تشکیل شده است.

وی گفت: این کمیته با هدف محدود کردن بیش از پیش استفاده از روغن پالم در فراورده های غذایی بویژه مواد لبنی تشکیل شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این کمیته هر هفته دو تا سه بار جلسه مستمر خواهد داشت و ماه آینده گزارش کاملی برای ارائه به وزیر بهداشت و اطلاع رسانی به مردم ارائه می کند.

حسینی یادآور شد: روز گذشته(دوشنبه) اولین جلسه این کمیته تشکیل شد و امیدواریم این کمیته بتواند گزارش کاملی درمورد کاهش مصرف بیش از اندازه روغن پالم در فراورده های غذایی و لبنی تهیه و ارائه کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: این کمیته با حضور اساتید، متخصصان تغذیه و مدیران سازمان غذا و دارو با موضوع بازنگری مصرف روغن پالم تشکیل جلسه می دهد.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت روز گذشته(دوشنبه) وجود بیش از اندازه روغن پالم در فراورده های غذایی را تایید کرد و گفت: مصرف کنندگان روغن پالم در شیر و ماست از بدترین نوع چربی صنعتی استفاده کرده اند، به همین دلیل بزودی اسامی آنها اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha