رئیس سازمان استاندارد تهران با اعلام فهرستی از محصولات لبنی که استفاده از روغن پالم در آنها غیرمجاز است، گفت: استفاده از این روغن در شیر، ماست، خامه، دوغ، کشک و پنیر غیرمجاز است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان استاندارد تهران با اعلام فهرستی از محصولات لبنی که استفاده از روغن پالم در آنها غیرمجاز است، گفت: استفاده از این روغن در شیر، ماست، خامه، دوغ، کشک و پنیر غیرمجاز است.

مسلم بیات در گفت‌‌و‌‌گو با فارس اظهار داشت: استفاده از روغن پالم در شیر طعم‌دار، شیر فرا دما، شیرخشک، پنیر رسیده در آب نمک، پنیر تازه، دوغ،‌ کشک مایع صنعتی، ماست پروبیوتیک و امثال آن غیر مجاز و ممنوع است.

وی افزود: استفاده از روغن پالم در شیر پاستوریزه، کره پاستوریزه، خامه پاستوریزه و فرا دما هم ممنوع است.

وی ادامه داد: تنها استفاده از روغن گیاهی (پالم) در پنیر پروسس آنالوگ، پنیر پیتزای پروسس شده (فرآوری شده) و بستنی‌های مخلوط با ذکر عبارت «محتوای چربی نباتی» مجاز است.

بیات با بیان اینکه در اکثر فرآورده‌های لبنی استفاده از روغن گیاهی پالم غیر مجاز است، گفت: سازمان استاندارد با نمونه‌برداری از بازار، نوع چربی موجود در محصولات لبنی شامل گیاهی یا حیوانی را بررسی می‌کند و در حال حاضر نیز نمونه‌برداری‌هایی انجام شده که در حال تست آنها هستیم.

وی افزود: نتیجه این نمونه‌برداری‌ها تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد.

رییس سازمان استاندارد تهران با بیان اینکه در فروردین امسال سازمان استاندارد تهران در اخباری بر ممنوع بودن استفاده از چربی نباتی (پالم) در فرآورده‌های لبنی تأکید کرد، گفت: سال گذشته نیز به دنبال کنترل‌های انجام شده از سوی این سازمان، یک واحد لبنی که در ماست 30 و 5 درصد خود از روغن پالم استفاده می‌کرد به دادگاه معرفی و مدیر کنترل کیفی آن عزل شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha