رییس مرکز همکاری‌های امور دام گفت: استفاده از روغن پالم در شیر پرچرب توسط دامداران به هیچ عنوان صحت ندارد و صنایع لبنی دراین رابطه دروغ می‌گویند.

سلامت نیوز: رییس مرکز همکاری‌های امور دام گفت: استفاده از روغن پالم در شیر پرچرب توسط دامداران به هیچ عنوان صحت ندارد و صنایع لبنی دراین رابطه دروغ می‌گویند.

جواد وکیلی گیلانی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: صنایع لبنی در طول سال‌های گذشته همواره تقصیرات خود را به گردن دامداران انداخته‌اند و با همین سیاست بسیاری از واحدهای تولیدی دامداری را به تعطیلی کشانده‌اند.

وی افزود:‌ در رابطه با استفاده از روغن پالم در شیر نیز وضعیت به همین شکل است در حالی که برخی از اعضای فعال در صنایع لبنی پیش از این رسما استفاده از حدی از روغن پالم در شیرهای خود را تایید کرده بودند امروز اعلام می کنند که این افزودنی توسط دامداران به شیر اضافه شده است درحالی که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

صنایع لبنی به دنبال ایجاد امپراطوری شیر در کشور هستند
وکیلی با بیان این‌که صنایع لبنی به دنبال ایجاد امپراطوری شیر در کشور هستند، تاکید کرد: طبق برنامه‌های توسعه‌ای ایران بنا بوده تولید شیر به 12 میلیون تن برسد اما می بینیم این عدد نه تنها رشد نکرده که از 9 میلیون تن سال‌های پیش به هفت میلیون تن کاهش یافته و در صورتی که حمایت درستی از صنایع دامداری نشود این رقم پایین تر نیز خواهد آمد.

رییس هیات مدیره مهاد اضافه کرد: صنایع لبنی با قدرت و لابی بالایی که داشته‌اند مصوبه دولت دهم را اجرا نکردند و حتی دستورات دولت یازدهم را نیز اجرایی نمی‌کنند. قیمت شیر فروخته شده به این صنایع هنوز پایین تر از حد معقول است و در حالی که با بالا رفتن نرخ علوفه فشار روی دامداران افزایش یافته اما این صنایع لبنی هستند که با بالا بردن قیمت سود خود را افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به نظارت بالا در لحظه تحویل شیر از سوی دامداران به کارخانه‌های لبنی اظهار کرد: با توجه به نظارت چند مرحله ای در تحویل شیر دامداران امکان اضافه کردن افزودنی مانند روغن پالم وجود ندارد و ما هرگز چنین اقدامی نکردیم و هر کس این مساله را به دامداران نسبت دهد قطعا دروغ می گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس امین زاده ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام مطالب فوق کاملا درست است .وظیفه دولت است که به خاطر سلامتی جامع به این موضوع رسیدگی نماید.