وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اگر اثبات شود هر واحد تولیدی به شکل غیرمجاز از روغن پالم در شیر پرچرب استفاده کرده، طبق قانون و توسط مراجع ذیربط پیگیری و با آنها برخورد می‌شود.

سلامت نیوز: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اگر اثبات شود هر واحد تولیدی به شکل غیرمجاز از روغن پالم در شیر پرچرب استفاده کرده، طبق قانون و توسط مراجع ذیربط پیگیری و با آنها برخورد می‌شود.

محمود حجتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا، با بیان این که برنامه‌های مشترک وزارت جهاد کشاورزی با وزارت بهداشت مبنی بر کاهش مصرف روغن پالم است، اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مصرف این روغن در سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافت که امیدواریم در آینده نیز این رقم بیش از این پایین بیاید.

وی افزود: به دلیل قیمت پایین روغن پالم نسبت به دیگر روغن‌ها در کشور، مصرف این روغن بالاست که با توجه به شرایط نامطمئن سلامتی آن باید میزان مصرف آن کاهش پیدا کند.

حجتی دربارهی بحث اخیر پیرامون استفاده از روغن پالم در شیرهای پرچرب نیز اظهار کرد: بنده به شکل مستقیم خبر سخنرانی وزیر بهداشت را نشنیده‌ام اما اگر این خبر صحت داشته باشد، هر واحد تولیدی با توجه به نهادهای نظارتی بالادستی خود مانند پروانه بهداشت و سازمان استاندارد باید پاسخگو باشد و در صورت مصرف غیرقانونی از این روغن، با آنها برخورد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به مصرف پایین سرانه شیر در ایران باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که این مصرف افزایش یابد و به استاندارد‌های جهانی نزدیک شود.

وی افزود: استفاده از روغن‌های این چنینی در شیرهای پرچرب قطعا مورد تایید نیست و برنامه‌های ما طوری خواهد بود که با همکاری وزارت بهداشت مصرف این محصول بسیار مهم افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha