معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ دامداران کشور بهترین شیر را از نظر شاخص‌های کمی و کیفی تولید می‌کنند و استفاده از روغن پالم در این محصول ارتباطی به آن ها ندارد اما باید با خاطیان برخورد شود.

سلامت نیوز: معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ دامداران کشور بهترین شیر را از نظر شاخص‌های کمی و کیفی تولید می‌کنند و استفاده از روغن پالم در این محصول ارتباطی به آن ها ندارد اما باید با خاطیان برخورد شود.

حسن رکنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دامداران از نظر شاخص‌های کمی و کیفی بهترین شیر و لبنیات را تولید می‌کنند و با توجه به اهمیت بالای مصرف این ماده غذایی ارزشمند به هیچ عنوان نباید مصرف شیر و لبنیات از سبد غذایی مردم کم شود اما اگر در فرآیند تولید این محصولات تخلفی صورت گرفته باید با خاطیان برخورد شود.

وی افزود: در ‌هر ماده غذایی ممکن است به هر دلیلی آلودگی جنبی ایجاد شود که این موضوع قابل بررسی است اما شیری که در واحدهای دامپروری تولید می شود کاملا استاندارد، بهداشتی و سالم است و به ویژه طی سال‌های اخیر همواره روند افزایش شاخص‌های کیفی تولید شیر در واحدهای صنعتی دامپروری ادامه داشته است چراکه آن‌ها همواره درصدد کاهش میزان بار میکروبی و بهبود میزان چربی شیر بوده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ممکن است در پروسه تولید شیر برخی سودجویان آلودگی‌هایی را به این محصول وارد کنند که باید با این متخلفان برخورد شود اما درباره اصل این محصول که همان شیر است و ارزش غذایی آن نباید به گونه‌ای قضاوت ناعادلانه صورت گیرد که از سبد غذایی خانوار کاهش یابد.

لازم به ذکر است چند روز پیش " مصرف روغن پالم در شیر پرچرب" از سوی وزیر بهداشت تایید شد که البته پس از طرح این موضوع دامداران و کارخانه‌های لبنی هر یک موضوع را به گردن دیگری انداخته‌ و کارخانه‌ای که روغن پالم در شیر تولید‌اش مورد تایید واقع شده مدعی است این تخلف از سوی دامداران صورت گرفته و دامداران هم صراحتا این موضوع را غیر ممکن خوانده و می‌گویند کارخانه‌های لبنی به دلیل فشار مالی مجبور به استفاده از مواد افزودنی در شیر و لبنیات هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha