سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور وزیر بهداشت برای بررسی وجود روغن پالم در شیر و لبنیات در کمیسیون بهداشت خبر داد.

وزیر بهداشت برای بررسی وجود روغن پالم در لبنیاد به مجلس می رود

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور وزیر بهداشت برای بررسی وجود روغن پالم در شیر و لبنیات در کمیسیون بهداشت خبر داد.

حسن تامینی در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع افزودن روغن پالم در لبنیات اظهارداشت: وجود روغن پالم در شیرهای پرچرب برای سلامتی انسان ضرر دارد، متاسفانه باید گفت که نظارت بر این مساله بسیار ضعیف بوده که کارخانه ها توانستند از این روغن استفاده کنند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: قرار است به منظور بررسی روغن پالم در لبنیات طی هفته آینده وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت حاضر شود و این موضوع به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
این نماینده مجلس درخصوص برخورد با متخلفان نیز گفت: برخورد با کارخانجات متخلف در تولید شیر با روغن پالم ضرورت دارد اما این برخوردها و تذکرها کافی و بازدارنده نیست و همین امر موجب شده تا برخی از این کارخانجات اجازه چنین تخلفاتی را به خود دهند.
تامینی تصریح کرد: مجلس موظف است نسبت به تخلفاتی که سلامت مردم را تهدید می ‌کند نظارت جدی انجام دهد و از مسئولان مربوطه دعوت کرده تا پاسخگو باشند.
وی تأکید کرد: مصرف روغن پالم به دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع بالا موجب افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق می ‌شود.
در این راستا چندی پیش وزیر بهداشت، ضمن هشدار به مردم در مورد مصرف شیرهای پرچرب عنوان کرده بود وجود روغن پالم در شیر به اثبات رسیده و گزارش آن نیز به رئیس جمهور داده شده است.
وزیر بهداشت همچنین با تایید استفاده از روغن پالم در شیر گفته که رییس جمهور گزارش‌های مربوط به این موضوع را ارائه کرده‌ایم و در صحبت‌هایی که با وزیر جهاد و کشاورزی داشته‌ایم، به دستور وی استفاده از روغن پالم در شیر، از 50 درصد به 30 درصد کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha