معاون فنی نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، به برنامه وزارت بهداشت برای نظارت بر سلامت برنج های وارداتی و ایرانی اشاره کرد و افزود: امکان توزیع فله ای برنج تا پایان امسال ممنوع خواهد شد.

سلامت نیوز: معاون فنی نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، به برنامه وزارت بهداشت برای نظارت بر سلامت برنج های وارداتی و ایرانی اشاره کرد و افزود: امکان توزیع فله ای برنج تا پایان امسال ممنوع خواهد شد.

دکتر سهیل اسکندری در گفتگو با مهر به برنامه های سازمان غذا و دارو برای نظارت بر سلامت برنجهای وارداتی و تولید داخل اشاره کرد و گفت: برنامه ویژه سازمان در ارتباط با سلامت برنج ها از سال گذشته آغاز شد و معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی محصولات برنج وارداتی و داخلی را تحت پایش و بررسی قرار دادند.

وی با اعلام اینکه نتایج سلامت برنج های وارداتی و داخلی در سال گذشته اطلاع رسانی شد، افزود: تا کنون نیز هر موردی که بوده اطلاع رسانی گردیده و در صورت نیاز محصول مربوطه از بازار جمع آوری شده است.

به گفته اسکندری، به دنبال اقدامات انجام شده در سال گذشته، 20 درصد حد مجاز فلزات سنگین و سموم برنج اصلاح شد. البته این موضوع باید در سال جاری روند کاهشی داشته باشد.

معاون فنی نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مجموع ضابطه‌ها برای برنجهای وارداتی بسیار سخت گیرانه‌تر شده تا سلامت برنجها افزایش یابد. به همین دلیل حدود 10 درصد برنج های وارداتی به علت عدم برخورداری از این ضابطه‌ ها بازگشت داده می‌شوند.

اسکندری، از کشور هند به عنوان مهمترین منبع واردات برنج به ایران نام برد و گفت: منابع مجاز واردات برنج از این کشور نیز تعیین شده‌ و برای آنها پروانه واردات صادر شده است.

وی تاکید کرد: برنجهای تولید داخل نیز باید تا پایان امسال شناسه بهداشتی دریافت کنند و بر همین اساس، امکان توزیع و عرضه فله‌ای برنج های وارداتی و داخلی وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha