متخصصان اطفال هشدار دادند: مادرانی که در مورد فرزندانشان بسیار نگران هستند کودکان آنها بیشتر گرفتار چاقی یا اضافه وزن می‌شوند.

سلامت نیوز: متخصصان اطفال هشدار دادند: مادرانی که در مورد فرزندانشان بسیار نگران هستند کودکان آنها بیشتر گرفتار چاقی یا اضافه وزن می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دریافتند احتمال افزایش شاخص توده بدنی در کودکانی که مادران حساس و نگران دارند در حدود سن 10 تا 11 سالگی بیشتر است.

«کرستن هانکوک»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: میزان چاقی کودکان طی 30 سال گذشته افزایش یافته و در طول این مدت شاهد تغییراتی در سطح ترس و اضطراب والدین نسبت به وضعیت زندگی و شرایط جسمی فرزندانشان بوده‌ایم و این نگرانی به حدی است که حتی به طور مثال اغلب والدین کودکانشان را با وسایل نقلیه به مدرسه می‌برند. به گفته پزشکان پیش از این تحقیقی در مورد رابطه مستقیم بین این حساسیت والدین و اضافه وزن در کودکان انجام نشده است.

در این بررسی پزشکان به مطالعه روی 2596 کودک استرالیایی و رفتار والدین آنان و جایگاه اجتماعی و اقتصادی‌شان پرداختند.

به گزارش ساینس‌ریپورت، بر اساس این مطالعه مادرانی که نسبت به وضعیت فرزندانشان بیش از حد طبیعی نگران هستند، 27 درصد بیشتر کودکان چاق یا دارای اضافه وزن بزرگ می‌کنند در حالی که این آمار در مادرانی که کمتر نگرانی‌های افراطی در مورد کودکانشان دارند، 13 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha