چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 117095

به طور حتم، شما هم به این پرسش ها برخورد کرده اید که آیا بدنسازی اندام زنان را مردانه و خشن می کند؟

آیا بدنسازی اندام زنان را مردانه و خشن می کند؟

سلامت نیوز: به طور حتم، شما هم به این پرسش ها برخورد کرده اید که آیا بدنسازی اندام زنان را مردانه و خشن می کند؟

بیشتر زنان و بسیاری از مردان بر اثر کار با وزنه ها اندامی عضلانی و خشن پیدا نمی کنند و این امر به خصوص، زمانی که دریافت کالری به خاطر کاهش وزن محدود شده باشد، بیشتر نمود پیدا می کند. توانایی ساخت عضله های حجیم به میزان سطوح هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون در خون بستگی دارد. هر فردی به طور معمول هم تستوسترون در خونش دارد و هم استروژن؛ ولی، میزان تستوسترون در خون یک مرد بیست تا سی برابر بیش از مقدار آن در خون یک زن است. ولی، این مقدار هم برای این که یک مرد بدنی عضلانی بسازد، کافی نیست.

آیا بدنسازی اندام زنان را مردانه و خشن می کند؟

واقعیت این است که تعداد کمی از مردان و تعداد کمتری از زنان می توانند با کار مداوم و شدید با وزنه های بدنی عضلانی و مانند قهرمانان تناسب اندام بسازند.تفاوت میزان تستوسترون درخون مردان و زنان مسؤول درصد توده چربی در بدن آنها و چگونگی توزیع آن هم هست.به طور متوسط بدن یک زن ۷ تا ۱۰ درصد بیش از بدن یک مرد چربی دارد و توده عضلانی کمتری دارد. دست کم میزان چربی در بدن یک زن ۱۲ درصد کل وزن بدن و در بدن یک مرد ۴ درصد کل وزن بدن است. این تفاوت نشان می دهد که مردان متابولیسم سریع تری دارند و در مقایسه با زنان هم وزن شان به کالری بیشتری نیاز دارند، چون عضلات بیشتر از چربی و کالری می سوزانند.

بدن مردان بیشتر به شکل سیب بوده و چربی آن ها در بالا تنه شان جمع شده است. بدن زنان بیشتر به شکل گلابی است که چربی آن در ران ها و باسن جمع می شود. چربی زیر پوستی زنان هم بیش از مردان است و این وجود بیشتر سلولیت قابل مشاهده را در زنان توجیه می کند.
منبع: ماهنامه دنیای زنان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha