پژوهشگران تاكید كردند كه درمان بیماری هپاتیت C در مراحل اولیه كلید اصلی مبارزه با ویروس این بیماری است.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد؛ بیمارانی كه در چند ماه اول پس از آلوده شدن به ویروس هپاتیت C تحت درمان قرار می‌گیرند، سیستم ایمنی بدن آنها درست شبیه زمانی كه عفونت خود به خود ریشه كن می‌شود، با واكنشی سریع و چند جانبه علیه ویروس وارد عمل می‌شود تا آن را از پای درآورده و عفونت را برطرف كند.

پژوهشگران در دانشگاه مونترال در كانادا نتایج مطالعات خود را در مجله آمریكایی «ویروس شناسی» منتشر كرده‌اند.

در این تحقیقات، پژوهشگران گروهی از مصرف كنندگان داروهای داخل وریدی را كه در معرض شدید خطر عفونت هپاتیت C بودند قبل و بلافاصله پس از تماس با ویروس بیماری، مورد بررسی و آزمایش قرار دادند.

آنها دریافتند كه درمان سریع و زودهنگام پاسخ سریع و چند جانبه ایمنی بدن را موجب می‌شود. بنابراین پژوهشگران نتیجه گرفتند درمان سریع می‌تواند واكنش ایمنی بدن علیه ویروس هپاتیت C را احیا كرده و به ریشه كن شدن سریع ویروس این بیماری كمك كند.

متخصصان خاطرنشان كردند كه این كشف جدید درباره مكانیسم‌های ریشه كنی ویروسی می‌تواند به كشف روش‌های درمانی تازه تر و موثرتر منجر شود.

بیماری هپاتیت C از طریق خون آلوده منتقل می‌شود. هرچند كه در یك چهارم از مبتلایان بیماری به خودی خود می‌تواند ریشه كن شود و نیازی به درمان نیست اما در اكثر موارد عفونت گسترش پیدا می‌كند كه این امر عامل اصلی بروز سیروز كبدی و سرطان كبد است. در حال حاضر تنها روش اثبات شده برای درمان هپاتیت C داروی نوعی ضد ویروس است كه در 50 درصد موارد موفق عمل می‌كند. همچنین پژوهشگران تاكید دارند كه نرخ بهبودی از بیماری در افرادی كه زودتر و به موقع تحت درمان قرار می‌گیرند 90 درصد بیشتر از افرادی است كه بیماری آنها دیر تشخیص داده شده و درمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha