شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11712

عضو شورای عالی داروخانه های ایران، سوء مصرف دارو در کشور را ناشی از مشکلاتی دانست که به مردم تحمیل شده است.

دکتر رهبر مژدهی آذر در خصوص سوء مصرف دارو در کشور، به مهر گفت: اگر به موضوع یک بعدی نگاه کنیم، سوء مصرف دارو در کشور وجود دارد اما لازم است که این موضوع ریشه یابی شود.

وی، وجود سوء مصرف دارو در کشور را ناشی از مسائل حاشیه ای دانست و افزود: درصدی از مردم به دلیل نداشتن دفترچه بیمه و برای اینکه از هزینه های درمان بکاهند، خودسرانه به داروخانه ها مراجعه کرده و داروی خود را تهیه می کنند.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران، به افراد معتاد اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از این افراد نیز دفترچه بیمه درمانی ندارند اما نیاز به دارو دارند.

مژدهی آذر از کارگان ساختمانی به عنوان قشر دیگری از جمعیت فاقد دفترچه بیمه درمانی در کشور نام برد و ادامه داد: عده ای هستند که دفترچه بیمه دارند اما با توجه به خدمات ضعیفی که سازمانهای بیمه گر ارائه می دهند، قید استفاده از دفترچه را می زنند.

وی همچنین به افرادی اشاره کرد که قادر نیستند سهم بیمه خود را بپردازند و افزود: در مجموع تعداد زیادی از مردم، به دلایلی که ما مسئولین برای آنها ایجاد کرده ایم، دچار سوء مصرف دارو هستند.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران با اشاره به شرایط حاکم بر داروخانه ها و جامعه پزشکی، گفت: در حال حاضر شرایط کاری به گونه ای نیست که داروخانه ها و پزشکان از مراجعه بیماران، اقناع شوند. در نتیجه داروخانه ها تبدیل به دارو فروشی  شده اند. در حالی که وظیفه داروخانه چیزی فراتر از تحویل دارو به مراجعان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha