پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 117127

ترشحات گوش، کانال گوش را از آلودگی ها تمیز نگه می دارد. این ترشح نه تنها گرد و خاک را از پرده گوش دور نگه می دارد، بلکه خاصیت ضد باکتریایی و نرم کننده دارد. به نقل از سایت «نیوزویک» این ترشحات به حرکت فک از جمله هنگام جویدن غذا و صحبت کردن کمک می کند.

گوش ها را تمیز نکنید

سلامت نیوز: ترشحات گوش، کانال گوش را از آلودگی ها تمیز نگه می دارد. این ترشح نه تنها گرد و خاک را از پرده گوش دور نگه می دارد، بلکه خاصیت ضد باکتریایی و نرم کننده دارد. به گزارش سایت «نیوزویک» این ترشحات به حرکت فک از جمله هنگام جویدن غذا و صحبت کردن کمک می کند.

مشکل هنگامی پیش می آید که گوش ها را تمیز می کنیم. اگر چه گوش پاک کن به نظر ریز می آید اما باعث فرو رفتن بیشتر جرم در گوش می شود. جرم گیر افتاده در عمق گوش همراه با خود قارچ، باکتری و ویروس ها را از قسمت بیرونی به داخل گوش منتقل می کند و باعث عفونت آن می شود. راه یافتن جرم به قسمت های عمقی باعث پاره شدن پرده گوش می شود. جرم گوش باید زمانی تمیز شود که احساس پری کنید یا دچار مشکل شنوایی شده باشید.

متخصصان توصیه می کنند، از گوش پاک کن ها تنها برای قسمت بیرونی گوش استفاده شود. هر چه گوش را بیشتر تحریک کنید و بمالید، هیستامین بیشتری رها می شود و در نتیجه پوست گوش ملتهب می شود.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha