پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 117128

تاثیرات معجزه‌آسای عسل برای پوست سال‌هاست به اثبات رسیده است.

عسل واقعا مرهم پوست است؟

سلامت نیوز: تاثیرات معجزه‌آسای عسل برای پوست سال‌هاست به اثبات رسیده است.
دکتر بهروز باریک بین، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در هفته نامه سلامت نوشت:  تاثیرات معجزه‌آسای عسل برای پوست سال‌هاست به اثبات رسیده و تحقیقات بیشماری نشان داده عسل در ترمیم زخم، سوختگی‌ها و پیشگیری از جوشگاه‌ها اثر فوق‌العاده‌ای دارد اما استفاده از عسل روی پوست سالم و طبیعی مثل اسیدهای میوه یا ماست كه خاصیت لایه‌برداری و پیلینگ‌كننده دارند، مفید نیست و روی پوست سالم اثری ندارد. وجود آن در محصولات آرایشی به‌عنوان یك تركیب التیام‌بخش نیز بیشتر جنبه تجاری دارد.

در واقع شركت‌ها از خوشنامی عسل به عنوان یک شعار تبلیغاتی استفاده می‌كنند. از سوی دیگر برای تهیه صابون باید تركیب‌ها را اول حرارت داد و به شكل مایع درآورد. عسلی كه در این تركیب حرارت می‌بیند، مسلما آثار خوب خود را از دست می‌دهد.
درضمن، صابون در كمتر از یك دقیقه از روی پوست شسته می‌شود و عسل موجود در آن روی پوست تاثیری نخواهد گذاشت. البته كرم‌هایی كه حاوی عسل واقعی هستند، در ترمیم زخم و خراشیدگی و حساسیت‌های پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارند. حتی بهتر است بیماران كرم‌های ترمیم‌كننده معمولی را با عسل مخلوط و برای ترمیم سریع‌تر زخم مثلا بعد از لیزر استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha