شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11713

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت رفاه گفت: براساس اطلاعات جمع آوری شده ، 8 میلیون و 800 هزار ایرانی دارای چند نوع بیمه و در حدود 58 میلیون و 900 هزار ایرانی نیز دارای یک دفترچه بیمه هستند.

مهندس الفت پور در نشست خبری ( وضعیت بانک اطلاعات ایرانیان) که صبح امروز در وزارت رفاه و تامین اجتماعی برگزار شد ، گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت رفاه راه اندازی بانک اطلاعات ایرانیان است که با وجود اطلاعات و آمار ثبتی وعملیاتی ارزش بسیاری دارد.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان براساس قانون از تکالیف اصلی وزارت رفاه بوده است که این پایگاه از ضروریات تصمیمات و سیاستگذاری های نظام اجرایی کشور است.

معاون توسعه مدیریت و امورمجلس وزارت رفاه ادامه داد: بر طبق دستور اعلام شده همه بانکهای کشور باید با این بانک در ارتباط باشند که در 13 مرداد این مسئله به وزارت رفاه ابلاغ شد که بر طبق آن تمامی پایگاههای اطلاعاتی کشور در حوزه ایمنی ، حمایتی و امدادی مکلفند به بانک اطلاعات ایرانیان لینک شوند.

الفت پور تصریح کرد: از طرفی بازتولید یارانه ها از طریق این بانک انجام می گیرد و خانوارها با پر کردن فرم اقتصادی وارد این بانک می شود  و از این طریق باز تولید یارانه انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات ایرانیان محل و ماخذ تصمیم گیریهای کلان کشور است ، گفت: بر اساس اطلاعات بانک اطلاعات ایرانیان در کنار بیمه شدگان خدمات درمانی، تامین اجتماعی و کمیته امداد، حدود 5/5 میلیون نفر خارج از این اطلاعات دارای دفترچه درمانی هستند.

معاون توسعه مدیریت و امورمجلس وزارت رفاه گفت: بر اساس اطلاعات موجود در این بانک از 70میلیون و 400 هزار نفر جمعیت سال 87 ، حدود 6 میلیون ایرانی فاقد دفترچه بیمه هستند که بنابراین کمتر از 10 درصد ایرانیان فاقد پوشش درمانی هستند.

وی افزود: از 67 میلیون نفری که اطلاعات بیمه ای آنها درون بانک اطلاعاتی ایرانیان موجود است با حذف 8 میلیون و 800 هزار نفر که دارای چند نوع بیمه بوده اند در حدود 58 میلیون و 900 هزار ایرانی دارای یک دفترچه بیمه هستند.

الفت پور خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله وزارت رفاه جهت راهکاری برای رفع این مسئله به دولت پیشنهاداتی داده است تا تمامی این افراد، دارای بیمه شوند.

وی گفت: همچنین اطلاعات اینکه در هر ماه چند نفر بازنشسته می شوند و وضعیت اشتغال افراد و بیکاری آنها چگونه است در این بانک وجود دارد .

وی گفت: در واقع با اطلاعات این بانک مشخص شده است که 90 درصد ایرانیان بیمه شده اند به گونه ای که 5/83 درصد بیمه ها در بانک اطلاعات موجود است و 5/6 درصد کسانی هستند که بعد ها محلق خواهند شد.

الفت پور با اشاره به اینکه اطلاعات جمع آوری شده براساس اطلاعات شهریور ماه سال 86 است ، گفت: از 8 میلیون و 300 هزار خانوار اصلی تامین اجتماعی در حدود 44 درصد آنها حداقل حقوق را می گیرند و 35 درصد بیشتر از 300 تومان و 10/3 درصد آنها نیز بیشتر از 700 هزار تومان حقوق می گیرند.

وی ادامه داد: دریافت لیست حقوق کارفرمایان از طریق اینترنت ، ارسال صورت حساب ، شارژ حقوق ، وب سرویس خدمات درمانی و صدور دفترچه ها از برنامه های آینده و در حال پیگیری در بانک اطلاعات ایرانیان است.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت رفاه با اشاره به اهتمام دولت نهم به حوزه رفاه و تامین اجتماعی، گفت: ازمیان 279 مصوبه و توافقنامه دور اول و دوم سفرهای استانی وزارت رفاه ، 217مورد آن اجرایی و عملیاتی شده است.

الفت پور افزود: از طرفی برای احداث 19 هزار واحد مسکونی معلولان از طرف سازمان رفاه تامین اعتبار شده است و 150 هزار معلول و مددجو نیز به دستگاههای خدماتی وزارت رفاه مراجعه کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه ماهانه مددجویان 28 درصد رشد کرده است، افزود: اهتمام دولت نهم به حوزه رفاه قابل توجه است بطوریکه در سال 83 در حدود هزار و 525 میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص داده شده بود که این اعتبار در سال 87 به 5 هزار و 107 میلیارد تومان افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha