پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 117139

از تمامی افرادی که به جنگل می‌روند خواسته می‌شود روشن کردن آتش در این قسمت‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است چند دقیقه روشن کردن آتش از سوی آنان منجر به حریقی چند ساعته در جنگل و از بین رفتن چندین هکتار از مراتع و جنگل‌ها شود.

هشدار نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها با افزایش دما

سلامت نیوز: از تمامی افرادی که به جنگل می‌روند خواسته می‌شود روشن کردن آتش در این قسمت‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است چند دقیقه روشن کردن آتش از سوی آنان منجر به حریقی چند ساعته در جنگل و از بین رفتن چندین هکتار از مراتع و جنگل‌ها شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان در پی افزایش دمای هوا و حضور مسافران در این منطقه هشدار داد.

علی مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آتش‌نشانی رشت مسئولیت حفظ ایمنی و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع اطراف را نیز بر عهده دارد گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از افزایش دمای هوا در روزهای آتی خبر می‌دهد احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها در این ایام نیز افزایش یافته است که از این رو آتش‌نشانان در آمادگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه حضور مسافران در جنگل‌ها و مراتع نیز ممکن است احتمال بروز آتش‌سوزی را افزایش دهد گفت: از اینرو از تمامی افرادی که به جنگل می‌روند خواسته می‌شود روشن کردن آتش در این قسمت‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است چند دقیقه روشن کردن آتش از سوی آنان منجر به حریقی چند ساعته در جنگل و از بین رفتن چندین هکتار از مراتع و جنگل‌ها شود.

مقصودی اضافه کرد: همچنین از شهروندان می‌خواهم که ته سیگار و سوخته کبریت خود را نیز در جنگل‌ها و مراتع رها نکنند چرا که ممکن است این موارد نیز منجر به بروز حریق شود همانطور که در ماه‌های گذشته چندین مورد از حریق‌ها تنها به همین دلیل رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha