مطالعات نشان می دهد که احتمال مرگ رد بیماران سکته مغزی در صورت مبتلا شدن به خونریزی معده در زمان ریکاوری سه برابر می شود. این مطالعه بر روی بیمارانی انجام شده که مبتلا به ایسکمیک مغزی بوده اند.

بروز خونریزی معده بعد از سکته مغزی و احتمال فوت سه برابر
به گزارش سلامت نیوز،این بیماری یکی از انواع رایج سکته های مغزی است که در نتیجه بلوکه شدن خون در مسیر رگهای مغزی صورت می گیرد. و ابتلا به خونریزی معده در این وضعیت می تواند مزید بر علت شده و اختلالات را دو چندان کند. این یافته حاصل ارزیابی های انجام شده بر 6800 مرد وزن مبتلا به سکته مغزی حاد در 11 بیمارستان است که در فاصله سالهای 2003 تا 2006 انجام شده است. از بین این افراد 829 نفر در همان بیمارستان و 1374 نفر بعد از 6ماه فوت کرده اند.  البته بد نیست بدانید که تنها 5/1 درصد از 100 بیمار مبتلا به سکته مغزی ممکن است در زمان بستری در بیمارستان دچار خونریزی معده شود.
جدای از سه برابر شدن مرگ در بیمارستان بدلیل خونریزی معده ، مبتلایان به سکته مغزی که دچار عارضه خونریزی معده می شوند 5/1 برابر بیشتر از سایرین در 5/0 سال بعد از سکته فوت می کنند.
متاسفانه محققین تاکنون قادر به کشف علت خونریزی معده در این بیماران نشده اند. اما در هر حال ثابت شده که افراد مبتلا به سکته مغزی مستعد بسیاری از عوارض دیگر همچون خونریزی معده هستند. ولی خونریزی معده جزئ عوارضی است که با تغییر روشهای درمانی می توان اصلاح کرد.
در کشور امریکا روشهای درمانی موثری برای جلوگیری از ابتلا به خونریزی معده در افراد مبتلا به سکته مغزی انجام می شود .
البته این عارضه از جمله عوارض نادری است که نمی تواند چندان نگران کننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha