کارشناس حوزه دخانیات اعلام کرد: هر ساله قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم دخانیات موجب مرگ زودرس بیش از ۶۰۰ هزار نفر می‌شود.

زهرا ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس گفت: مصرف دخانیات علت عمده بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی است و نیکوتین، مونوکسید کربن و برخی مواد سمی دیگر در سیگار باعث افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی ادامه داد: نیکوتین باعث افزایش اسید معده، بروز زخم معده و اثنی‌عشر می‌شود و حتی طبق تحقیقات انجام شده احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد.

این کارشناس حوزه دخانیات گفت: علاوه بر خطر‌های مستقیم استنشاق دود دخانیات خطر‌های دود غیرمستقیم آن هر ساله در جهان بیش از 165 هزار کودک را به کام مرگ می‌برد و خطر بروز سرطان ریه در زنان غیر‌سیگاری که در معرض دود غیرمستقیم دخانیات قرار دارند 28 درصد افزایش می‌یابد.

ابراهیمی گفت: مواجهه با دود دخانیات باعث می‌شود تا فرزندان افراد سیگاری دچار مشکلات عصبی‌ بوده و التهاب در گوش میانی را در این کودکان افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: به طور کلی برآورد می‌شود که 33 درصد از مردان غیرسیگاری و 35 درصد از زنان غیرسیگاری در دنیا در معرض دود غیرمستقیم دخانیات قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha