رییس سازمان غذا و دارو، از شناسایی 9 برند متخلف در زمینه افزودن بیش از حد روغن پالم به فرآورده های لبنی و همچنین احتمال ممنوعیت تولید فرآورده های لبنی با درصد چربی بالا خبر داد.

9 برند متخلف در استفاده از روغن پالم شناسایی شدند

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو، از شناسایی 9 برند متخلف در زمینه افزودن بیش از حد روغن پالم به فرآورده های لبنی و همچنین احتمال ممنوعیت تولید فرآورده های لبنی با درصد چربی بالا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «رسول دیناروند»در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت افزود: طی هفته گذشته همه تولیدی های صنعت فرآورده های لبنی در تهران را بازرسی کرده و 9 برند متخلف در زمینه روغن پالم شناسایی شدند که در حال بررسی مجدد نمونه های آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گزارش استان های دیگر نیز این هفته به دست ما می رسد و متخلفان معرفی خواهند شد.

دیناروند افزود: واردات روغن پالم امسال به 30 درصد رسیده که سال آینده به 15 درصد و سال 95 حداکثر به 10 درصد خواهد رسید.

وی گفت: چون روغن پالم با کشتی وارد کشور می شود، نگران قاچاق آن نیستیم.

دیناروند ادامه داد: شرایط برای گران نشدن فرآورده های لبنی باعث شده تا تخلف افزودن بیش از حد روغن پالم به فرآورده های لبنی صورت گیرد، اما واقعیت این است که نمی توانیم جلوی افزایش قیمت فرآورده های لبنی را در بلندمدت بگیریم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: گاهی بهره وری پایین، ناشی از افزایش قیمت است و منطقی نیست که قیمت شیر خام در ایران از قیمت جهانی بالاتر باشد.

دیناورند تصریح کرد: تخلف افزودن بیش از حد روغن پالم به فرآورده های لبنی را بزودی حل می کنیم تا خیال مردم راحت باشد.

وی گفت: در تمام شرکت های تولیدی لبنی مسوول فنی داریم که حقوق بگیر همان شرکت است، اما صلاحیت وی را ما تعیین می کنیم و او ممکن است وظایف خود را به خوبی انجام ندهد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه می توانیم برندهای معتبر را به راحتی کنترل کنیم، تصریح کرد: اما به هر حال ممکن است دوباره تخلف بصورت پنهانی اتفاق بیافتد. روغن پالم روغن گیاهی است و افزودن آن به فرآورده های لبنی تقلب است و سم به آن اضافه نشده است.

وی همچنین به مردم توصیه کرد از فرآورده های لبنی پرچرب مصرف نکنند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: می خواهیم سقف مجاز چربی فرآورده های لبنی را پایین بیاوریم و ممکن است تولید ماست پرچرب بالای پنج درصد ممنوع شود.

دیناورند تاکید کرد: درست است که مردم حق انتخاب دارند، اما تولید این گونه محصولات زمینه تقلب را فراهم می کند و برای ممنوعیت تولید آنها با صنایع لبنی در حال رایزنی هستیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های بررسی روغن پالم در فرآورده های لبنی افزود: نتایج بررسی این کمیته این هفته مشخص می شود.

وزیر بهداشت هفته گذشته از وجود روغن پالم در مواد لبنی بویژه شیر پرچرب خبر داد و به مردم توصیه اکید کرد که از شیر کم چرب استفاده کنند.

روغن پالم نوعی روغن گیاهی است و عوارض متعددی بر سلامت جسمی افراد از جمله بیماری های قلبی و عروقی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • داریوش ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    20 0
    همین طرز برخوردتونه که باعث فساد وخلاف میشه چرا اسم متخلفین اعلام نمیکنید تا ملت دیگر دچار مضرات این روغن نشوند
  • beirami ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    19 0
    با تشکر از مطالب مفیدتان و لی چرا اسامی شرکتهایی که از روغن پالم استفاره کرده اند را نمبرید که هم مردم مطلع شوند و هم یک تنبیه عمومی از طرف جامعه شوند و حقوق دیگر شکتهایی هم که سالم کار مکنند تضعیع نشود؟
  • سینا ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    6 1
    متاسفانه حمایت از حقوق مصرف کننده درحد حرف وشعار باقی مونده درحالی که مصرف کننده با کم فروشی این تولید کننده ها کنار اومده بودن الان شاهد تقلب در محصولات هستند که این اصلا قابل اغماض نیست وباید بدون درنظرگرفتن هیچ مصلحت بی مورد وغیر قابل قبولی اسامی این شرکت معرفی بشن تا شرکت هایی که واقعا دراین زمینه منصفانه فعالیت میکنند دچار ضرر نشن