وزیر بهداشت ارائه خدمات در حوزه بهداشت را گام بعدی طرح تحول نظام سلامت خواند و ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده این خدمات اجرایی شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ارائه خدمات در حوزه بهداشت را گام بعدی طرح تحول نظام سلامت خواند و ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده این خدمات اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح بسته امداد هوایی در قالب طرح تحول نظام سلامت گفت: در دنیا بالگردهای ویژه‌ای جهت ارائه خدمات اورژانس به مردم فعالند، در این زمینه از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در چنین عرصه‌هایی استقبال می‌کنم. شاید نیروی انتظامی، ارتش یا سپاه بتوانند شرکت‌هایی را تشکیل دهند که ما بتوانیم در قالب آن خرید خدمت کنیم و به این ترتیب بالگردهای ویژه خدمت رسانی در اورژانس پزشکی را داشته باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: از امروز حدود یک سوم کشور تا شعاع 150 کیلومتری تحت پوشش اورژانس هوایی قرار خواهد گرفت. امیدوارم دوم سوم باقی مانده با کمک دلسوزان طی یکی دو سال آینده نهایی شود. اگر علاقمند ارتقای خدمات در کشور هستیم باید تمام دست اندرکاران در این زمینه کمک کنند. خط اول خدمات ما اورژانس‌های پیش بیمارستانی است که البته کمبودهای جدی در این زمینه وجود دارد. حدود 15 هزار نفر نیرو در بخش اورژانس کمبود داریم و به همین دلیل است که برخی از نیروهای فعلی تا حدود 500 ساعت در ماه کار می‌کنند. همچنین حداقل 1000 پایگاه اورژانس و همچنین 1500 دستگاه آمبولانس کمبود داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلام اسامی متخلفان استفاده از روغن پالم گفت: ما اسامی را به قوه قضائیه اعلام می‌کنیم و اجازه رسانه‌ای کردن آن را نداریم البته پلمپ کردن تولیدی‌های متخلف با وزارت بهداشت و سازمان استاندارد است که این موضوع نیز انجام می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین قدم بعدی در طرح تحول نظام سلامت را خدمات حوزه بهداشت خواند و گفت: استارت این موضوع نیز زده شده است اما هنوز رسما آن را اعلام نکردیم. اقدامات خوبی در این زمینه در دولت انجام شده و مصمم به انجام آن هستیم. امیدواریم تا یک و نیم ماه آینده بتوانیم این خدمات را اعلام کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت کنکور در رشته‌های علوم پزشکی نیز گفت: امروز به معاون آموزشی وزارتخانه اعلام کردم که ظرفیت‌ها معادل ارقامی باشد که در سال 92 اعلام شده است و ظرفیت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش نیابد. بنابراین ظرفیت در رشته‌های علوم پزشکی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه‌های دولتی کاهش نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    6 0
    مشکل کمبود نیروی اورژانس کی حل میشه!؟