مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به وضعیت روابط جنسی در ایران پرداخته است. در این گزارش تاکید شده است که "روابط جنسی نامشروع در حد نگران کننده ای افزایش یافته است." این مرکز یکی از راه حل های مبارزه با این روابط را ازدواج موقت دانسته است.

روابط‌جنسی نامشروع در حد نگران‌ کننده‌ای افزایش یافته است!

سلامت نیوز: مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به وضعیت روابط جنسی در ایران پرداخته است. در این گزارش تاکید شده است که "روابط جنسی نامشروع در حد نگران کننده ای افزایش یافته است." این مرکز یکی از راه حل های مبارزه با این روابط را ازدواج موقت دانسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو، مرکز پژوهش های مجلس بازوی تحقیقاتی مجلس شورای اسلامی  گزارشی با عنوان "ازدواج موقت وتاثیر آن ر تعدیل روابط نامشروع جنسی" منتشر کرده است. در این گزارش 82 صفحه ای نسبت به وضعیت روابط جنسی در ایران هشدار داده است.

این گزارش "ازدواج موقت را مرهمی بر درد، روابط و رفتار های جنسی خطر ناک" دانسته است. در این گزارش مشکلات روابط جنسی در غرب ذکر شده و حقوق ازدواج در سندهای حقوق بشری بررسی شده است.

در بخشی از این گزارش منع تعدد زوجات در سندهای حقوق بشری مورد نقد قرار گرفته است و آمده است: «حق تعدد زوجات مبتنی بر واقعیتی تکوینی است و نفی آن در گسترش فحشای جنسی در غرب موثر بوده است.»

مرکز پژوهش های مجلس در ادامه گزارش روابط جنسی از منظر دین را بررسی کرده است، در همین راستا ازدواج موقت را به عنوان یک راهکار برای جلوگیری از روابط نامشروع جنسی مطرح می کند. این گزارش می گوید: «شکی نیست که در قرآن و سنت ازدواج موقت امری مشروع وحتی مستحب است.»

مرکز پژوهش ها قواعد فقهی و حقوقی ازدواج موقت را ذکر کرده است.

این گزارش تاکید کرده است که "متاسفانه فرهنگ جوامع اسلامی به واسطه رفت و آمد، وسایل ارتباط جمعی، ماهواره و اینترنت به شدت از فرهنگ غرب تاثیر پذیرفته است." همچنین آورده است "بالارفتن  سن ازدواج، تمایل به زندگی مجردی، روابط جنسی آزاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق و ... از تاثیرات فرهنگی غرب بر جوامع اسلامی است."

آمارهایی از روابط جنسی در ایران
مرکز پژوهش ها در سر فصل مهمی از گزارش با عنوان "وضعیت موجود در آیینه آمار" شرایط روابط جنسی در ایران را تشریح کرده است.

این گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتایج تحقیق بر روی ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر کرده است.

بر اساس این تحقیق، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز یعنی ۷۴.۳ درصد دارای رابطه «غیر مجاز با جنس مخالف» بوده‌اند.

همچنین تعداد ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر که ۱۷.۵ درصد دانش آموزان مورد تحقیق را در بر می‌گیرد، همجنس‌گرا بوده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر یعنی ۸.۲ درصد نیز دست به خودارضایی می‌زده‌اند.

این گزارش همچنین با استناد به آمار مرکز تحقیقات سایبری سپاه و سخنان ابراهیم بیانی، معاون اطلاعات سپاه فجر استان  فارس، خبر داده که در زمینه مراجعه به سایت‌های غیر اخلاقی در ظهر عاشورا، از بین ۱۸۲ کشور جهان، تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

در بخشی با عنوان "بدحجابی خودرایی تحریک کننده"  آماری از میزان دستگیری بدحجابان منتشر شده است.

براساس این آمار: از نظر گروه سنی بالغ بر 9.78 درصد زیر 15 سال، 46.9 درصد بین 16 تا 20 سال، 31.5 درصد 21 تا 25 سال و 13.8 درصدشان 26 تا 30 سال داشته اند.

به لحاظ وضعیت تاهل 84.6 درصد مجرد بوده اند 1.3 درصد متاهل و 2.2 درصد مطلقه بوده اند.

به لحاظ وضعیت تحصیلی نیز 46.9درصد دارای تحصیلات متوسطه و دیپلم، 27.7درصد فوق دیپلم و لیسانس، 25.4 درصدشان بالاتر از لیسانس بوده اند.

این گزارش همچنین به تحقیقی از محمود گلزاری روانشناس و  استاد دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرده است که تائید می کند 80درصد دختران مورد پرسش در چند دبیرستان دخترانه تهران گفته‌اند که  دوستی با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به نقل از کارشناسان و مسئولین از کاهش سن روسپیگیری به ۱۵ سال خبر داده است. این گزارش به نتایج تحقیقی اشاره کرده  که بر اساس آن، «آمار روسپیگری بین زنان متاهل بیشتر از مجردهاست».

بر اساس آنچه که در این گزارش ادعا شده است، «۱۱ درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسران‌شان دست به روسپیگری می‌زنند».

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به تشکیل ۲۸۰ پرونده‌ تجاوز جنسی در چهار ماهه اول سال ۱۳۸۸، از یک تحقیق انجام شده توسط اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از زنان ۱۵ تا ۳۵ ساله خبر داده که بر اساس آن، ۱۲.۵ درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن و ۶۲.۵ درصد در مقابل متلک‌های زننده سکوت می‌کنند، این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد زنان سابقه مواجهه با این آزارهای جنسی را داشته‌اند.

بیشتر آماری که مرکز پژوهش ها مورد استناد قرار داده است پیش از این رسانه های داخلی کشور منتشر شده اند.

گزارش بازوی پژوهشی مجلس شورای اسلامی با استناد به این آمارها اوضاع رابطه جنسی در ایران را نگران کننده خوانده و تاکید کرده است "تشکیل کانون‌های ازدواج موقت و تبلیغ این روش ازدواج" راه حلی برای این نگرانی است و  استدلال های خود را مطرح کرده است.

متن کامل گزارش 82 صفحه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را از اینجا دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالقاسم رخشانی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    17 0
    ازدواج موقت را به چشم کسانی که خلافی انجام دادند نگاه می کنند.