سلامت نیوز :رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه تشخیص بیماری آب سیاه در گذشته در کلینیک فقط از طریق گرفتن فشار چشم و میزان بینایی در این بیماران بود گفت: اما امروزه روش‌های تصویر برداری اپتیکی وارد شده است که به وسیله آن بیماری آب سیاه سریع‌تر از روش­های سنتی تشخیص داده می­شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن علمی اپتومتری ایران، دکتر علی میرزاجانی به معرفی بیماری گلوکوم یا آب سیاه پرداخت و گفت: گلوکوم یا آب سیاه بیماری است که می‌تواند سبب آسیب به عصب بینایی و در نتیجه کوری فرد شود.
وی با تاکید بر اینکه درمان زودرس می‌تواند مانع پیشرفت بیماری و کاهش دید بیمار گردد گفت: در اغلب موارد افزایش فشار داخل چشم سبب گلوکوم می‌شود
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه افراد بالای 40 سال و کسانی که سابقه خانوادگی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، گفت: اگر بیماری به زودی تشخیص داده شود، با استفاده از دارو کنترل می‌شود اما در صورت بی نتیجه بودن روش‌هایی مثل جراحی لیزر و جراحی‌های رایج دیگر اثربخش خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر علمی هفدهمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه در بیماران گلوکومی اغلب دید کناری از بین می‌رود، اظهار کرد: تشخیص این بیماری در گذشته در کلینیک فقط گرفتن فشار چشم و میزان بینایی در این بیماران بود اما امروزه روش‌های تصویر برداری اپتیکی هم­دوست   (OCT)از جمله روش­های پاراکلینیک است وارد شده است.
میرزاجانی افزود:  به وسیله تصویربرداری اپتیکی تغییرات عصبی در لایه‌های عصبی شبکیه چشم و عصب اوپتیک سریع‌تر از روش­های سنتی تشخیص داده می­ شود.
وی در پایان از برگزاری هفدهمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران در روزهای 12تا14 شهریورماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر  به پایگاه اینترنتی http://www.iranoa.com مراجعه و یا با شماره 66427998 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha