دولت اعلام كرد به منظور ارتقای سطح سلامت و حمایت از پرسنل شاغل در رسته‌های بهداشتی درمانی، با توجه به سختی كار و مخاطرات شغلی و با در نظر گرفتن سنوات خدمتی آن‌ها، لایحه تعدیل ساعت كار شاغلان رسته‌های بهداشتی درمانی را تقدیم مجلس كرده است.

رییس‌جمهور لایحه «تعدیل ساعت كار شاغلین رسته‌های بهداشتی درمانی» را كه بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در جلسه 5 / 4 / 87 هیات وزیران به تصویب رسیده برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس كرد.

در مقدمه این لایحه توجه به تأمین و ارتقای سطح سلامت به عنوان یكی از اساسی‌ترین حقوق افراد جامعه در گرو حضور مؤثر و تعیین‌كننده شاغلان در رسته‌های بهداشتی درمانی به ویژه ارائه‌كنندگان خدمات پرستاری، افزایش سطح كیفیت خدمات این قشر زحمت‌كش برای كمك‌رسانی مناسب به خدمت‌گیرندگان، وجود مخاطرات شغلی از جمله ناتوانی زودهنگام و صدمات روحی و جسمی ناشی از صعوبت كار كه موجب ضعف‌ انگیزه كاری و نبود رضایت شغلی برای شاغلان این رسته شده است از دلایل تقدیم این لایحه عنوان شده است.

بر این اساس ، دولت به منظور پیشگیری از آثار نامطلوب كاهش انگیزه و اطمینان خاطر برای شاغلان این بخش به لحاظ صعوبت كار آنان، لایحه تعدیل ساعت كار شاغلان رسته‌های بهداشتی درمانی برای طی مراحل قانونی به دولت پیشنهاد كرده است.

هم‌چنین ساعت كار شاغلان رسته‌های بهداشتی درمانی با توجه به میزان صعوبت كار و مخاطرات شغلی و با در نظر گرفتن سنوات خدمتی آن‌ها تعیین می‌شود.

بر اساس این لایحه، آیین‌نامه اجرایی این قانون بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و با همكاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كار و امور اجتماعی، رفاه و تأمین اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha