فروتنی افزود: قبل از مراسم چهلم جان باختگان، حادثه را از طریق کلانتری جامی پیگیری کردیم. پس از آن در آگاهی تهران شکوائیه را تنظیم کردیم و پرونده به دادسرای جنائی فرستاده شد.

سلامت نیوز: فروتنی افزود: قبل از مراسم چهلم جان باختگان، حادثه را از طریق کلانتری جامی پیگیری کردیم. پس از آن در آگاهی تهران شکوائیه را تنظیم کردیم و پرونده به دادسرای جنائی فرستاده شد.

برادر یکی از جان باختگان حادثه آتش سوزی یک کارگاه تولید پوشاک خیابان جمهوری از عدم پیشرفت پرونده قضائی کشته شدن دو کارگر زن در این حادثه خبر داد.

 «حمید فروتنی» برادر «نسرین فروتنی» که ۲۹ دی در حادثه آتش سوزی یک کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری تهران جان باخت، در این باره  گفت: علی رغم گذشت ۷ ماه از ثبت شکایت اولیای دم، هنوز پرونده پیشرفتی نداشته و به نظر می‌رسد کماکان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی ادامه داد: طی این مدت چندین بار به شعبه ۱۰ دادسرای جنائی مراجعه کردیم اما هنوز هیچ پاسخی روشنی نگرفته‌ایم.
فروتنی افزود: قبل از مراسم چهلم جان باختگان، حادثه را از طریق کلانتری جامی پیگیری کردیم. پس از آن در آگاهی تهران شکوائیه را تنظیم کردیم و پرونده به دادسرای جنائی فرستاده شد.

وی با اشاره به تاخیر چندماهه در رسیدگی به این حادثه گفت: با وجود وعده‌های مساعد مسئولین مبنی بر رسیدگی سریع، تاکنون هیچ پاسخ روشنی درخصوص روند پرونده دریافت نکرده‌ایم.

فروتنی در خصوص علت حادثه تصریح کرد: علت اصلی حادثه هنوز از سوی کار‌شناسان به خانواده ها اعلام نشده است. کماکان مشخص نیست علت آتش سوزی چه بوده و یا چرا تجهیزات آتش نشانی در زمان حادثه با مشکل موجه شده است.

گفتنی است، حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری، روز ۲۹ دی سال گذشته و در آخرین طبقه یک ساختمان ۵ طبقه رخ داد.
در این حادثه که یک کارگاه تولیدی پوشاک آتش گرفت و دو کارگر زن که برای فرار از حرارت از پنجره ساختمان به پائین سقوط کردند.
«نسرین فروتنی»، ۴۴ ساله و «آذر حق نظری»، ۶۰ ساله دو کارگر زن کشته شده در این حادثه هستند. این دو کارگر برای حفظ جانشان از پنجره آویزان شدند اما در هنگام امدادرسانی برای نجات این دو زن، نردبان هیدرولیکی هنگام بازشدن دچار مشکل شد و باز نشد.
بنابر گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران، عملیاتی نشدن نردبام اول آتش نشانان و تاخیر در استقرار نردبام دوم در این حادثه اثرگذار بوده است.
ایمن نبودن ساختمان، بی‌توجهی مالک به اخطارهای ارائه شده قبل از حادثه و وجود مقادیر زیادی نخ و پشم شیشه در راه پله ساختمان ازسوی سازمان بازرسی شهرداری تهران، دیگر عوامل موثر در این حادثه معرفی شده‌اند.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha