دیدن یک کارخانه دخانیات آن هم داخل یک شهر توریستی که با مشکلات عدیده زیست محیطی نیز دست و پنجه نرم می کند، احتمالا برای هر بیننده ای عجیب و باور نکردنی است. اما این اتفاق در پایتخت فرهنگی ایران رخ داده است. آن هم وسط یک منطقه کاملا مسکونی تا ساکنان آن، دچار بیماری های مختلف تنفسی و آلرژیک شوند.

کارخانه دخانیات وسط «نصف جهان»!

سلامت نیوز: ساکنین محله دخانیات اصفهان خواستار خروج هر چه سریعتر این اداره از مرکز شهر و محله مسکونی خود شدند.


به گزارش سلامت نیوز ، دیدن یک کارخانه دخانیات آن هم داخل یک شهر توریستی که با مشکلات عدیده زیست محیطی نظیر خشکی زاینده رود ، گردو غبار و ... دست و پنجه نرم می کند، احتمالا برای هر بیننده ای عجیب و باور نکردنی است. اما این اتفاق در پایتخت فرهنگی ایران رخ داده است. آن هم وسط یک منطقه کاملا مسکونی تا ساکنان آن، دچار بیماری های مختلف تنفسی و آلرژیک شوند.


مردم ساکن منطقه به سلامت نیوز گفتند :« عبور و مرور کامیونهای حامل مواد دخانی و بوی آزاردهنده این مواد مشکلات عدیده ای را برای مردم بوجود اورده و شهرداری، استانداری اصفهان و اداره کل محیط زیست به عنوان متولی اصلی حفظ سلامت مردم  هیچ اقدام جدی برای خروج این کارخانه از مرکز شهر صورت نداده اند.


تلاش مردم در جمع آوری استشهادیه های محلی و همچنین مسئولین شورای شهر در سال های گذشته، به دلایل نامعلوم به نتیجه نرسیده و همچنان این کارخانه با بوی نامطبوع تنباکو در کنار منطقه مسکونی که از قضا محل نگهداری جانبازان دوران دفاع مقدس نیز هست، مشکلات جدی در پی داشته است.


این در حالی است که «كریم نصر» عضو سابق شورای شهر  دوسال قبل نسبت به خطرات  وجود اداره دخانیات در منطقه مسکونی که هم مردم و هم جانبازان را کلافه کرده هشدار داده و گفته بود : «كارخانه دخانیات که در مركز شهر و بین دو پل تاریخی سی و سه پل و خواجو فعالیت می كند و در کنار آسایشگاه جانبازان شهید مطهری واقع شده باعث آزار و اذیت ساکنان این منطقه شده است». وی نسبت به خطرات بوی دخانیات برای مردم و جانبازان هشدار داده و خواستار هرچه سریعتر کارخانه دخانیات از مرکز شهر شد.


با وجود آنکه در سال های اخیر تلاش شده تمامی کارخانه های اصفهان به خارج از شهر منتقل شوند مشخص نیست به چه دلیل کارخانه دخانیات که به طور مستقیم سلامت مردم منطقه و حتی شهر را تحت تاثیر قرار داده با گذشت سالها همچنان در داخل شهر پابرجا بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد.


آیا این گره با دست مسئولان دولت تدبیر و امید با موظف ساختن شرکت ملی دخانیات ایران برای جا به جایی این کارخانه زیر مجموعه خود، گشوده می شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha