مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهمترین چالش‌های استان، اشتغال اتباع خارجی و رشد روز افزون حاشیه‌نشینی بوده به طوری که در حال حاضر جمعیت حاشیه‌نشینی مشهد به تنهایی به اندازه چند استان است.

سلامت نیوز: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهمترین چالش‌های استان، اشتغال اتباع خارجی و رشد روز افزون حاشیه‌نشینی بوده به طوری که در حال حاضر جمعیت حاشیه‌نشینی مشهد به تنهایی به اندازه چند استان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمود احمدی، امروز، 19 مرداد در نشست خبری که در اتاق تعاون برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت حاشیه‌نشین بسیاری از استان‌ها از مشهد کمتر است.

وی افزود: خراسان رضوی با حدود 5 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت و نرخ بیکاری 10 درصد یکی از استان‌هایی است که امکان توسعه دارد اما عزم ملی و همکاری مسئولین را می‌طلبد.

احمدی با اشاره به اینکه مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی از میانگین کشور بیشتر است، بیان کرد: نرخ سرمایه‌گذاری در استان مطلوب است اما نتوانستیم نرخ بیکاری را متناسب با رشد جمعیت کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان بیشتر است، ادامه داد: عدم انطباق رشته تحصیلی با بازار کار یکی از مهمترین مشکلات موجود است.

وی اظهار کرد: مشهد 70 درصد منابع اشتغال استان را به خود اختصاص داده و در حال حاضر ایجاد تواضع منطقه‌ای در شهرستان‌های استان مساله حائز اهمیتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha